Nostalgici la anii anteriori, cand volumul comenzilor crestea in perioada Sarbatorilor cu pana la 50%, in 2009 curierii asteapta cresteri de cel mult 15%-20% pentru Sarbatorile de iarna.
Este stiut faptul ca domeniul curieratului si al transportului de marfuri reflecta cu acuratete mediul de afaceri, fiind practic un «barometru» al dinamicii multor industrii locale. “Decembrie a fost o luna buna pentru piata de curierat. Anul acesta, din cauza crizei, nu am foarte mari asteptari si am bugetat decembrie mai mic decat noimebrie, in conditiile in care in alti ani volumul era dublu”, a declarat, pentru Wall-Street, Lucian Aldescu, CEO DPD (Pegasus).

In mod traditional, ultimul trimestru al anului reprezinta una din cele mai solicitante si profitabile perioade pentru o firma din domeniul transporturilor. “Istoricul anilor anteriori ne confirma faptul ca de la an la an avem o dinamica a ultimului trimestru de circa 30%, iar in cadrul acestuia, luna noiembrie este cea cu cifra de afaceri cea mai mare (raportat la rulajul mediu anual), in timp ce decembrie este luna ce are media zilnica cea mai mare”, a explicat, pentru Wall-Street, directorul executiv al companiei de curierat TCE, Sorin Sofian (foto).

Pentru Fastius Curier luna decembrie a anului trecut a reprezentat aproximativ 11% din cifra de afaceri. "Influenta crizei economice s-a resimtit in domeniu inca de la finalul anului 2008, cand volumul de cadouri business s-a diminuat fata de decembrie 2007 cand decembrie a reprezentat 15% din cifra de afaceri", spune Ciprian Pulpa, director executiv al Fastius Curier.

Faptul ca primele semne negative pe piata curierilor au venit inca din iarna anului trecut este confirmat si de rezultatele TCE din ultimul trimestru al lui 2008. “Inca din decembrie 2008 am inceput sa resimtim efectele crizei, de aceea dinamica inregistrata in ultimul trimestru din 2008 nu a mai fost la acelasi nivel cu cea inregistrata in perioada similara din 2007”, a mai declarat seful TCE.

In aceste conditii, asteptarile de la luna decembrie sunt destul de rezervate. "Analizand efectele crizei asupra industriei noastre, pot aprecia ca, desi vom avea un «peak period» in luna decembrie, cu o crestere estimata de 15%, cu siguranta nu se va ridica la nivelul mediu inregistrat anul trecut”, preconizeaza Sofian.

In aceeasi nota sunt si estimarile Fan Courier, cel mai mare jucator de pe piata locala de curierat, care estimeaza o crestere de pana la 15%-20% a volumului in aceasta perioada, in conditiile in care in anii trecuti avansul depasea 30 de procente.

Tot in intervalul 15%-20% se situeaza si estimarile Fastius Curier. "Pentru acest an, estimam o crestere in decembrie in raport cu luna noiembrie, dar nu una semnificativa, probabil de pana la 20%, relativ similara cu aceeasi perioada a anului trecut, pentru ca firmele au in continuare bugete restranse pentru partea de protocol", spune seful Fastius Curier, care adauga ca in anii precedenti perioada sarbatorilor de iarna marca cresteri ale volumelor de pana la 50% fata de o luna obisnuita.

Diagnosticul DPD (Pegasus) pentru luna decembrie este taierea la jumatate a veniturilor, pe fondul reducerii cadourilor pe care clientii le trimit partenerilor lor. “Pe fondul reducerii costurilor, companiile nu vor mai trimite cadouri catre partenerii de business, ci vor prefera trimiterea unei felicitari de cativa lei prin Posta Romana”, considera seful DPD.

Si in opinia TCE, reducerea numarului de cadouri trimise partenerilor de afaceri este masura pe care o vor lua companiile in aceasta perioada. “Urmand tendinta pietei, ma astept sa avem o reducere a numarului de cadouri trimise partenerilor de afaceri, dar nu la un nivel radical. Nu cred ca vom avea o inlocuire a cadourilor trimise clientilor, furnizorilor, principalilor parteneri, ci mai degraba o reducere a numarului si a valorii acestora”, este de parere oficialul TCE.

Veste buna pentru curieri ar putea veni dinspre vanzarile online si teleshoping, care cresc, de asemenea, pe perioada Sarbatorilor de iarna. “Daca in anii trecuti, teleshoping-ul reprezinta doar 3% din cifra de afaceri, acum a ajuns la 10% si este in continua crestere”, declara reprezentantii Fan Courier.

Pe piata locala de curierat, principalii jucatori sunt Fan Courier, TNT Romania, TCE, DPD (Pegasus) si DHL Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri