Vanzarile cu amanuntul de pe piata romaneasca au scazut in februarie 2009 cu 8,8% fata de luna similara din 2008, intr-un ritm de peste doua ori mai rapid decat media inregistrata in Uniunea Europeana (UE), de 3,4%, potrivit datelor publicate de Eurostat, citate de NewsIn.
Biroul european de statistica a mai anuntat ca, in februarie, avansuri moderate ale comertului cu amanuntul au fost inregistrate in Polonia, unde ritmul anual de crestere a fost de 2,4%, si Belgia, cu 0,6%, ele fiind singurele dintre cele 17 state membre care au raportat cresteri ale acestui indicator.

Fata de februarie 2008, cele mai importante scaderi ale volumului comertului au fost inregistrate in Letonia (-25,3%), Estonia (-21,8%) si Lituania (-190%).

In februarie 2009, indicele vanzarilor cu amanuntul a scazut cu 3,4% in Uniunea Europeana (UE) si cu 4% in zona euro raportat la aceeasi luna din 2008.

La nivelul intregii Uniuni, comertul cu alimente, bauturi si tutun a scazut cu 2,8% fata de februarie 2008, in timp ce in zona euro vanzarile cu amanuntul pe acest segment s-au comprimat cu 3,7%. Vanzarile de bunuri nealimentare s-au redus cu 3% in UE si cu 3,7% in zona euro.

Comertul cu amanuntul a coborat, in Romania, cu 7,9% fata de luna anterioara, fiind cel mai mare ritm de scadere din UE. La nivelul blocului comunitar, vanzarile de bunuri alimentare si nealimentare s-a redus cu numai 1,2% fata de ianuarie, iar in zona euro, s-au inregistrat o diminuare usoara a comertului cu amanuntul, de 0,6%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri