Deși multe școli din România sunt pregătite pentru scenariul în care orele se vor desfășura și în regim online, adaptarea materiilor la platformele virtuale se face cu greutate. Învățământul românesc va trece, începând cu data de 14 septembrie, prin cel mai mare experiment de învățare online, impus de contextul epidemiologic sensibil generat de pandemia de COVID-19.
O profesoară de la o școală gimnazială din Bacău spune că integrarea în regimul online a orelor se face în funcție de cât de deschiși sunt profesorii și elevii la acest sistem de învățare. Dacă în perioada martie-iunie, școala a fost mai mult sau mai puțin un experiment reușit, anul acesta școlar va necesita mai multă mobilizare din partea tuturor, a colectivului profesoral, a elevilor, dar și a părinților.
„Noi începem școala în varianta hibrid, deci jumătate acasă, jumătate la școală (...) Depinde cât de deschisă este lumea la schimbare. Este clar că o să fie ceva cu care o să trebuiască să ne obișnuim de acum înainte, o să pună mai mult accent pe online în următoarea perioadă.
Eu sper să fie mult mai ok decât a fost în perioada martie-iunie pentru că atunci, într-adevăr, nu putem să spunem că ce a fost atunci a fost școală. Mai ales, în martie, când nu se știa nimic. Atunci ne-am organizat pe grupurile de WhatsApp, Facebook, pe urmă ne-am mai pus la punct cu platforma, am mai lucrat cu copiii acolo, cu cei care au intrat”, spune Claudia, o profesoara de la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru cel Bun”, din Bacău.
Participarea la lecțiile online, mai dificilă pentru copiii din mediile defavorizate
În anul școlar precedent, Claudia a avut câteva ore și la altă școală din județ unde cei mai mulți copii au o situație materială precară și nu au avut posibilitatea de participa online la ore. În acea școală, cei mai mulți copiii nu au participat la ore pentru nu și-au permis să cumpere un dispozitiv de pe care să poată urmări lecțiile.
„Acolo într-adevăr, au fost puțini copii, dar în final ne-am descurcat. Am primit mult ajutor din partea mediatorului școlii, care a mers acasă la ei și le-a dus fișe de lucru. Apoi am ținut permanent legătura cu direcțiunea școlii și ne-am descurcat (...) Unii copiii veneau din familii cu patru sau cinci frați, iar părinții nu își permiteau să le dea bani să-și cumpere un dispozitiv de pe care să poată învăța”, a mai spus Claudia, pentru wall-street.ro.
Citeste si:
Însă, în ceea ce privește începutul acestui an școlar, rămân încă multe necunoscute și asta pentru că situația epidemiologică se schimbă de la o zi la alta.
„Cifrele se modifică de la o zi la alta, noi vrem să revenim la normal, dar nu o să se poată prea curând. Contează foarte mult să fie deschidere din partea direcțiunii, a colegilor, dar și a părinților pentru că și pentru ei este greu. Mai ales la copiii foarte mici este greu să îi pregătești să învețe literele. Acolo este clar că fără ajutorul învățătorului nu reușești. Oricât de bun este un părinte, nu are cum să-l învețe și să-l pregătească pe copil la fel ca un învățător”, a mai precizat cadrul didactic.
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: