ING Bank relanseaza platile cu telefonul mobil prin solutia ING Pay la care banca olandeza lucreaza de mai bine de un an si care este disponibila gratuit pentru cei peste 400.000 de clienti care utilizeaza platforma Home'Bank de pe smartphone. Miscarea vine intr-un context de piata in care sansele de reusita sunt extrem de mari, bazandu-se in plus si pe experienta acumulata de ING cu doua proiecte pilot prin care banca a mai testat reactia pietei in ceea ce priveste plata cu telefonul mobil.

Acum, insa, in contextul in care ING Bank are probabil cea mai mare pondere de clienti "educati digital" din randul marilor banci, dezvoltarea ING Pay a venit natural si nu s-a mai pus problema unui alt proiect pilot inainte de a fi lansat pentru toti clientii.

Conform datelor ING, 96% dintre interactiunile clientilor cu banca au loc in online si doar 4% au ramas in sucursale sau prin call-center. Totodata, managerii ING care s-au ocupat de proiect au subliniat faptul ca telefonul mobil este principalul canal prin care clientii bancii acceseaza serviciile bancare, 70% dintre accesarile platformei de Home'Bank fiind de pe smartphone.

"70% dintre utilizatorii ING Home’Bank acceseaza serviciul de pe telefonul mobil pentru a face tranzactii, a verifica contul, a rezerva o oferta in ING Bazar sau a lua creditul de nevoi personale online. Tot mai multi clienti isi doresc optiunea unei banci pur digitale, promisiune pe care ne-o asumam, iar plata cu telefonul mobil este inca un pas in aceasta directie", declara Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

In medie, un client ING acceseaza Home'Bank-ul de 15 ori pe luna de pe smartphone si doar de 7 ori de pe desktop. De asemenea, de cand banca olandeza a introdus in oferta creditul online, 75% dintre imprumuturi au fost luate tot de pe smartphone.

Citeste si:
Primul val de concedieri in bankingul romanesc din ultimii 4 ani
Primul val important de...

Cum functioneaza ING Pay, solutia de plata cu telefonul mobil a grupului ING?

La activarea din Home'Bank a optiunii ING Pay, banca iti va emite instant si gratuit un card virtual, atasat la oricare dintre conturile curente in lei pe care le ai deschise la ING Bank. Solutia de plata va putea fi utilizata pe doua telefoane inregistrate ca dispozitive de incredere.

Plata efectiva cu telefonul presupune, ca si in cazul cardului contactless, apropierea telefonului de POS, cu ecranul aprins, indiferent daca acesta este sau nu deblocat. ING Pay poate fi folosit la orice POS care accepta plata contactless din tara sau din strainatate.

Daca valoarea tranzactiei depaseste suma limita setata din Home’Bank, va trebui sa introduci in POS codul PIN setat pentru acest card virtual, care poate fi diferit de cel al cardului fizic. In plus, pentru mai multa siguranta, poti seta din ING Home’Bank limitele de tranzactionare pentru platile cu telefonul mobil.

Citeste si:
Inca doua banci din Romania lanseaza creditul 100% online
Inca doua banci din Romania...

La fiecare plata cu ING Pay, vei primi si o notificare direct pe telefon, pentru a avea controlul tranzactiilor si sumelor aprobate, dar si situatia soldului. De aceea, banca a decis ca odata cu aceasta lansare, serviciul de alerte push sa devina gratuit pentru toti clientii ING.

Deocamdata, ING Pay este disponibil doar pe telefoanele mobile cu sistemul de operare Android (versiunea 4.4 sau superioara), urmand ca pe viitor ING sa vina cu o solutie si pentru posesorii de iPhone, intrucat gigantul Apple nu permite utilizarea NFC-ului decat pentru serviciul propriu de plata, Apple Pay.

Cel mai probabil, ING Bank va apela tot la un artificiu pentru a da posibilitatea clientilor cu telefoane Apple sa faca plati, avand in vedere ca Apple Pay nu va intra prea curand in Romania.

Singurii concurenti ai ING Pay din Romania sunt acum BT Pay, aplicatia de plata cu telefonul mobil lansata in ianuarie de Banca Transilvania. BT Pay a rezolvat problema utilizarii pe iPhone-uri prin atasarea unui sticker NFC.

Citeste si:
BT anunta oficial lansarea retragerilor de la bancomat cu telefonul
Banca Transilvania anunta...

Spre deosebire de Banca Transilvania, ING a preferat sa integreze proiectul de plati mobile in aplicatia de Mobile Banking, Home'Bank devenind o "platforma one-stop-shop" pentru cei 700.000 de clienti ai bancii olandeze, care fac in medie 16 tranzactii pe luna la POS-urile comerciantilor.

"Viziunea unei banci digitale presupune relatia exclusiv online cu banca si avem incredere ca vom putea oferi acest serviciu pentru clientii nostri. Vedem deja tendinta in comportamentul lor, accesand Home’Bank o data la doua zile de pe telefonul mobil, dar numai o vizita pe an in office. ING Home’Bank este o platforma de banking cu o gama tot mai completa de servicii, devenind un one-stop-shop pentru clienti", a explicat Robert Anghel, Head of Daily Banking ING Bank

Ce se intampla daca nu ai telefonul conectat la Internet?

Serviciul ING Pay continua sa functioneze si vei mai putea plati cu smartphone-ul pentru inca 10 tranzactii, timp de 15 zile. Ulterior, pentru a continua sa faci plati va trebui sa te conectezi la Internet, banca urmand sa opereze o validare de securitate.

De ce este pregatita acum piata pentru o adoptie la scara larga a platilor cu telefonul mobil?

Sunt mai multe motive, unele care au legatura cu avansul tehnologiei, si altele care tin de competitia dintre banci.

  • Piata nu a fost niciodata mai pregatita pentru a accepta plata cu telefonul mobil

Daca in urma cu cativa ani toate proiectele pilot care vizau platile se loveau de problema numarului de POS-uri, in prezent, in Bucuresti si orasele mari au ramas putini comercianti care nu pun la dispozitie optiunea de a plati cu cardul.

  • Ponderea POS-urilor contactless din total POS-uri este semnificativa si toate terminalele nou instalate vin cu aceasta tehnologie

Tehnologia contactless care permite plati pana in 100 de lei fara a mai introduce PIN-ul nu mai este acum o necunoscuta in marile orase, ceea ce favorizeaza trecerea si mai naturala de la plata cu cardul la plata cu telefonul mobil, fara a mai introduce PIN-ul

  • Majoritatea telefoanelor mobile sunt acum de tip smartphone si dispun si de tehnologia NFC care permite platile mobile.

Singura problema ramane la telefoanele Apple, intrucat producatorul american nu permite bancilor sa utilizeze tehnologia NFC dispusa pe iPhone-uri decat in baza unui parteneriat care implica utilizarea propriei solutii de plati, Apple Pay.

  • S-a spart gheata in ceea ce priveste platile mobile, ING Bank devenind al doilea jucator care ofera serviciul, dupa Banca Transilvania.

Competitia dintre cele doua banci, dar si alti jucatori care pot construi solutii similare, va educa piata, iar bugetele de marketing alocate pentru promovarea solutiei vor creste sansele de adoptie la scara larga.

Sursa foto: Paisit Teeraphatsakool_Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
BT si-a marit cu 28% profitul in S1. Taxa pe active: 90 mil. lei