Dupa anuntul de zilele trecute privind incheierea parteneriatului cu platforma de eCommerce ShopMania BIZ, prin care cele peste 3.000 de magazine online din portofoliul acesteia vor integra produsul de creditare 100% online, cei de la TBI Bank mai pregatesc o mutare in zona digitala, precizand ca lucreaza la dezvoltarea unei aplicatii mobile in care vor integra si platile mobile.

“Din punctul meu de vedere, platile mobile trebuie sa fie ceva ce clientul iti cere, nu o solutie care sa inlocuiasca platile contactless fara a aduce o schimbare majora. Noi, la TBI Bank, dezvoltam o aplicatie mobila care va permite realizarea acestor tipuri de plati, insa nu vrem sa cream un produs care sa fie folosit doar pentru asta. Gandim o solutie care sa fidelizeze clientul, prin intermediul careia el sa poata sa isi faca o planificare financiara sau sa obtina un credit instant in cazul in care nu are fondurile necesare”, a declarat Kostas Tovil, senior vice president la TBI Bank.

Oficialul TBI Bank a vorbit si despre noul val de jucatori care ameninta sistemul financiar traditional, respectiv startup-urile fintech, precizand ca bancile au un activ important prin care vor putea sa raspunda ofensivei venite din partea acestora.

“Cel mai important capital propriu pe care il avem este increderea clientilor si cred ca acest lucru ne ofera potentialul de a ne regrupa si de a raspunde provocarilor care vin din partea startup-urilor fintech”, adauga Tovil.

Rise, dispozitivul care face...
Citeste si: Rise, dispozitivul care face motocicleta mai inteligenta

De asemenea, in cadrul conferintei la care a fost prezent reprezentantul TBI, cei de la Auka au lansat raportul „Platile mobile in Romania”, care ofera o analiza a influentelor si factorilor externi care pregatesc disponibilitatea pietei din Romania pentru platile cu telefonul mobil si similaritatile celor mai de succes produse in regiunile in care activeaza.

"Ca pionieri in domeniul platilor mobile in Europa de Nord, observam un puternic potential de crestere pe piata din Romania si suntem increzatori ca putem sprijini bancile din aceasta tara in vederea pregatirii optime pentru transformarea digitala din industria financiara", a declarat Daniel Doderlein, CEO, Auka.

Cele mai importante rezultate ale studiului sunt urmatoarele:

  • Peste jumatate dintre reprezentantii bancilor chestionate (55%) au declarat ca au analizat oportunitatile de monetizare post-PSD2. In medie, 12% dintre acestia au declarat, insa, ca nu au analizat niciuna dintre oportunitatile de monetizare dar, in Romania, acest procent este mai mare, iar 16% dintre intervievati declarand ca nu au evaluat posibilitatile de a valorifica aceasta oportunitate.
  • Peste o treime (35%) vor analiza posibilitatea de a obtine servicii de tehnologie financiara si de a le consolida pentru a putea oferi noi servicii digitale atractive. Romania se claseaza, astfel, pe locul doi, dupa Cehia (unde 37% au declarat ca vor adopta aceasta strategie).
  • Mai putin de unul din cinci (19%) bancheri chestionati din Romania au indicat ca au un program de implementare a platilor mobile in banca pentru anul urmator. In toate regiunile in care s-a desfasurat sondajul, media pentru acest raspuns a fost de 22%.
  • 65% dintre intervievati au declarat ca nu sunt ingrijorati, la nivel personal, de efectele PSD2 asupra bancilor in care lucreaza. Acesta a fost cel mai mare procent din esantion; 58% dintre bancherii din restul Europei nu s-au declarat ingrijorati. Cu toate acestea, 37% au fost de opinie ca locul lor de munca ar trebui sa se adapteze sau sa se modifice semnificativ. Aceasta reprezinta a doua recunoastere importanta a necesitatii de schimbare in cadrul regiunilor in care s-a desfasurat sondajul – in Estonia procentajul a fost cel mai ridicat.