Învățarea continuă, versatilitatea și claritatea sunt doar câteva dintre instrumentele cu care angajații pot să gestioneze transformarea digitală a organizațiilor din care fac parte. Eugenia Dabu, Talent & Learning Manager, ING Bank România, a menționat aceste instrumente în prezentarea susținută la Future Banking Summit.

Ultimii doi ani au condus la evoluții profunde în interiorul instituțiilor financiare, pentru că s-au suprapus mai multe situații în același timp: contextul sanitar dificil și schimbările legate de transformarea digitală a organizațiilor.

ING Bank a adoptat, în această perioadă, măsuri care să îmbunătățească semnificativ experiența angajaților, creând proiecte noi, în special pe partea de wellbeing, dar și introducerea de platforme în zona de learning sau de boarding, ca și în zona de self leadership.

„Self leadership este una dintre competențele cheie atunci când ne gândim la viitor, dar am pus accent și pe capabilitățile organizaționale, deoarece am vrut să oferim colegilor contextul în care se pot dezvolta într-un mod clar, concentrat și versatil”, a spus Eugenia Dabu.

Programul de self leadership creat de bancă în sprijinul angajaților cuprinde atât componentele clasice de dezvoltare, cât și un plan pe termen lung în organizație sau, uneori, chiar în afara acesteia, în funcție de obiectivele fiecăruia.

Citeste si:
Mihaela Nistor, ING Bank: Cardurile virtuale, preferate de utilizatori
Mihaela Nistor, ING Bank:...

Angajatul, față în față cu schimbarea

În fața realității – transformarea digitală a organizațiilor, angajații sunt confruntați cu un proces de învățare continuă pentru a se adapta la climatul în care își desfășoară activitatea. ING a accelerat acest program de învățare continuă, materializat prin lansarea unei platforme de learning, care folosește inteligența artificială, selectând conținutul pentru fiecare utilizator în funcție de domeniile de interes și de progresul realizat.

Situația actuală a adus provocări suplimentare, atât pentru companii, cât și pentru angajați. În cazul acestora din urmă, principala provocare este, în opinia Eugeniei Dabu, componenta de self-care. „În momentul în care am trecut prin această schimbare, și mă refer la lucratul de acasă, în foarte multe situații barierele s-au diluat și a devenit important să ne formăm obiceiuri sănătoase și să avem grijă de noi din toate punctele de vedere.” Urmarea? Organizațiile s-au concentrat pe zona de servicii de psihologie și consiliere, cu ajutorul cărora și-au ajutat echipele să facă față emoțiilor, anxietăților și schimbărilor din această perioadă.

Mai mult, claritatea fost un factor determinant pentru organizații. „În cazul nostru, claritatea s-a manifestat prin lansarea proiectului Big 6, care a vizat capabilitățile organizaționale. Nu ne-am mai concentrat punctual pe diferite inițiative, ci am creat o umbrelă prin care aceste capabilități sunt încorporate, de la momentul recrutării și până în etapa de retenție și dezvoltare”, a spus Eugenia Dabu. Acest fapt este benefic în interacțiunea angajator-angajați, pentru că astfel există un fir roșu unitar al tuturor inițiativelor.

Un factor important de reținut este că angajații își doresc flexibilitate, iar acesta ar trebui să fie numitorul comun pentru toate organizațiile.

Citeste si:
Alexandra Manciulea, Filip&Company: Licențierea pentru open...
Alexandra Manciulea,...

Agilitatea, cheia transformărilor digitale

În ciuda reglementărilor stricte și a concurenței din partea fintech-urilor, jucătorii bancari trebuie să dea dovadă de adaptabilitate pentru a face față schimbărilor din domeniu. Eugenia Dabu spune că o planificare foarte bună permite anticiparea oricăror provocări în procesele de implementare a proiectelor, care trebuie să cuprindă și partea tehnică, experiența utilizatorului, dar și componenta de securitate.

„Aici ne întoarcem la zona de învățare, pentru că este foarte important acest concept de learning agility („knowing what to do when you don’t know what to do). E important să fim flexibili, să ne adaptăm și reglementărilor și să încercăm întotdeauna să găsim o soluție cât mai bună. Trebuie să ai de la bun început un tablou de bord în care să listezi toate scenariile care poate apărea și toate livrabilele pentru orice proiect.”

Legat de modul în care vom munci în viitor, Eugenia Dabu a menționat că urmează foarte multe schimbări, dar avem avantajul că ne putem pregăti pentru ele. „Avem acces la informații, știm clar care sunt competențele viitorului și putem să ne concentrăm pe aceste lucruri atât din punct de vedere individual, cât și al organizațiilor. Și mă refer la acea umbrelă de learning agility, dublată de flexibilitate, adaptabilitate și reziliență. Cu toții am făcut cel mai mare training în ultimii 2 ani pe toate aceste componente, care vor rămâne cu siguranță competențele cheie pentru viitor.”

Puteți urmări discuția integrală din cadrul Future Banking Summit despre cum arată bancherul de mâine în înregistrarea de mai jos:

Citeste si:
Andreea Mihnea, First Bank: Angajatul trebuie să fie autonom, cu...
Andreea Mihnea, First Bank:...

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri