AXIGEN Mail Server, solutia de mesagerie electronica dezvoltata de Gecad Technologies, a ajuns astazi la versiunea 1.2. Aceasta aduce o imbunatatire considerabila fata de versiunea anterioara mai ales prin functiile noi de filtrare si management a mesajelor de e-mail. Toate acestea fac mai sigura comunicarea oferind in acelasi timp companiilor care folosesc AXIGEN mai multa flexibilitate pentru configurari complexe si ierarhizate.
Dupa cum a declarat pentru Wall-Street Oana Bornaz, CEO al AXIGEN, strategia companiei Gecad este aceea de a adauga produsului acele caracteristici inovatoare care sa il ridice peste nivelul solutiilor de mesagerie existente acum pe piata.

Vom continua sa investim in AXIGEN pentru a transforma primul server de mail produs in Romania intr-o solutie profesionala cu care sa ne impunem pe piata internationala, a adaugat aceasta.

Dezvoltarea si lansarea pe piata a mail serverului AXIGEN a necesitat o investitie de 2.000.000 de euro, investitie ce va fi amortizata in aproximativ 3 ani, estimeaza reprezentantii GECAD.


Un sistem de filtrare inovator

Prin noul sistem de filtrare, AXIGEN permite administratorilor de retele sa aplice seturi de filtre diferite (incluzand antivirus, antispam sau filtre de continut) pentru e-mailurile primite si pentru cele trimise de catre serverul companiei, la nivel de server, de domeniu sau chiar la nivel de utilizator individual.

Avand acest sistem complex de filtrare, departamentul IT al unei companii este in masura sa aplice diferite niveluri de securitate, in functie de riscurile la care estimeaza ca se expune firma cat si in functie de valoarea informatiilor stocate pe server, in diferite retele ale aceleeasi firme sau la fiecare utilizator in parte. (Spre exemplu serverul de e-mail poate fi configurat sa trimita copii ale mesajelor care vin de la un partener de afaceri intregului departament de vanzari din cadrul companiei.)

Filtrarea diferentiata pe mesaje care pleaca din companie si mesaje care vin in companie permit acesteia sa gestioneze mai bine fenomenul de spam. O companie care utilizeaza AXIGEN poate configura serverul la un scor anumit pentru e-mailurile primite astfel incat angajatii sa primeasca cat mai putime mesaje spam. De asemenea, serverul poate fi configurat la un scor mai ridicat pentru ca sa existe siguranta ca mesajele expediate nu vor fi etichetate ca spam si vor ajunge la destinatie.

AXIGEN executa automat curatarea mesajelor in format HTML
Noua versiune AXIGEN 1.2 include si un modul de analiza HTML care preintampina expedierea si receptionarea de mesaje cu continut nesecurizat. Se stie ca multe e-mailuri care circula sunt in format HTML (acesta permitand formatarea textului trimis prin posta electronica). in mesajele trimise in acest format se poate ascunde si continut malitios care poate pune in pericol calculatorul si reteaua in care ajunge. Modulul HTML din AXIGEN 1.2 curata practic e-mailurile de acest continut malitios. De mentionat ca AXIGEN nu indeplineste functiile unui antivirus si de aceea nu este de recomandat sa se renunte la produsele antivirus.

Declararea numelui si adresei serverului de email specific fiecarei retele deservite

O alta functie noua in AXIGEN 1.2 permite declararea consistenta a numelui si adresei IP a serverului de pe care sunt expediate mesajele. Astfel, daca departamentul IT administreaza de pe acelasi server doua domenii diferite, care pot apartine, spre exemplu, unor companii sau departamente diferite aflate in retele diferite, atunci e-mailurile trimise de acestea vor aparea ca fiind transmise de echipamente cu nume diferite (sa spunem A si B) si IP-uri diferite. in cazul in care unul dintre domenii este marcat ca emitator de spam (black listed), problema este izolata la nivelul acelui domeniu neafectand restul domeniilor si companiilor care intra in grija serverului de e-mail respectiv. Aceasta functie ajuta in mod special companiile de hosting.

Activarea selectiva a serviciilor

Tot AXIGEN 1.2 permite activarea de servicii de e-mail (POP3, IMAP, webmail) nu doar la nivel de server ci si la nivel de domeniu sau chiar individual. Functia are implicatii directe asupra securitatii retelei informatice si asupra incarcarii serverului de e-mail. O companie este astfel in masura sa configureze exact modul in care angajatii pot utiliza posta electronica, in functie de locul de unde lucreaza (de la birou sau de la distanta) si in functie de importanta lucrului cu posta electronica.

Migrare automata si securizata

O alta functie pe care noua versiune o are se refera la migrarea de la o alta aplicatie de tip mail server pe AXIGEN. Acum, trecerea de la un alt server de e-mail la AXIGEN se poate efectua mult mai simplu, in mod automat, fara sa fie necesara interventia administratorului pastrandu-se totodata confidentialitatea numelui utilizatorilor din reteua companiei si a parolelor acestora. Migrarea in acest mod presupune un efort minim din partea departamentului IT iar operatiunea nu este resimtita la nivelul utilizatorilor de e-mail.

Noua versiune a solutiei de comunicare AXIGEN va permite companiilor sa isi gestioneze mai eficient traficul de e-mail si totodata sa mentina un nivel ridicat de securitate la nivelul retelei, spune Oana Bornaz, CEO la AXIGEN.

Lansat in ultimul trimestru al anului trecut, AXIGEN a ajuns deja sa fie distribuit in intreaga lume de cca 20 de parteneri iar numarul casutelor postale pentru care gestioneaza traficul de mesaje se ridica la peste 300.000. Reteaua de parteneri s-a extins in ultimele luni in America Centrala, Germania, Franta, Elvetia, Rusia si Filipine.

AXIGEN functioneaza in acest moment pe platforme Linux si Free BSD, urmand ca noi versiuni pentru Mac OS si Windows sa fie lansate pana la sfarsitul acestui an.

Investitia initiala in dezvoltarea AXIGEN s-a ridicat la doua milioane de euro. De la lansare si pana acum am mai investit in dezvoltarea produsului si a retelei de distributie aproximativ 500.000 de euro urmand ca pana la sfarsitul acestui an sa suplimentam suma cu aproximativ 600.000 de euro, completeaza Oana Bornaz.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri