Xiaomi, al treilea cel mai mare producator de smartphone-uri la nivel global, vrea ca in acest an sa vanda intre 80 si 100 de milioane de smartphone-uri, cel putin acestea sunt ambitiile lui Lei Jun, CEO-ul companiei, un business care in mai putin de cinci ani a reusit sa ajunga in topul producatorilor de profil.

Conform datelor companiei chineze, anul trecut, Xioami a reusit sa comercializeze putin peste 60 de milioane de terminale inteligente, iar planurile pentru acest an vizeaza o crestere a volumului de dispozitive vandute cu peste 60% fata de nivelul inregistrat anul trecut.

In acest fel, Xiaomi pune o presiune si mai mare pe Samsung si Apple, cei doi mari producatori de smartphone-uri la nivel global, companii ale caror vanzari au suferit destul de mult pe piete cheie anul trecut, mai ales in China, unde Xiaomi s-a detasat in topul producatorilor de profil.

Xiaomi este fara indoiala cel mai de succes exemplu pe piata smartphone-urilor la nivel global, companie care a reusit printr-o strategie simpla sa-si depaseasca rivalii cu “pretentii” ca Samsung si Apple si sa castige in cinci ani ce altii au pierdut intr-o clipa.

Pentru Romania, Xiaomi poate nu spune mare lucru, insa cunoscatorii mai mult ca sigur sunt la curent cu cine este producatorul de origine chineza, ce face si mai ales sunt curiosi sa stie cum de a devenit brusc unul dintre cei mai ravniti producatori de telefoane la nivel global. Brandul chinezesc de telefoane mobile este comercializat in acest moment de cativa retaileri online de pe plan local, printre care si eMAG, insa povestea din spatele brandului este cu atat mai interesanta cu cat Xiaomi detine deja suprematia pe piata chineza de telefoane si este in topul celor mai mari vendori la nivel global.

Povestea Xiaomi a inceput (oficial) in primavara anului 2010, deci practic in urma cu aproximativ cinci ani, fiind mai mult o “ambitie” a antreprenorului de origine chineza Lei Jun si a altor sapte parteneri de a crea un brand accesibil, care sa deserveasca local decat global. Insa piata a dictat, iar Xiaomi a fost pe val, reusind ca in momentul de fata sa atinga venituri de peste 12 miliarde de dolari cu circa 5.000 de angajati. Conform datelor IDC, Xiaomi a fost la finalul lui 2014 al treilea cel mai mare producator de smartphone-uri – dupa Samsung si Apple, fiind urmat de concurentii chinezi de la Lenovo si de LG, care s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5 in top.

Citeste intreaga poveste a Xiaomi intr-un articol publicat recent pe wall-street.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri