“Anul trecut vindeam 5.000-5.500 de imprimante consumer pe trimestru, stabil fata de 2015. In primele luni ale anului curent, simtim insa o scadere a vanzarilor si, din ce stim, acelasi lucru este resimtit si de ceilalti jucatori din piata”, spune Simona Decuseara, manager Epson pe Romania si Bulgaria. "Inca nu s-a terminat primul trimestru, speram la o revenire - luna februarie a fost mai buna, de exemplu", completeaza ea.

Intreaga piata de imprimante inkjet, pe care activeaza Epson, s-a ridicat anul trecut la 108.000 bucati, valoric insemnand circa 10 milioane de euro. “S-au vandut mai putine unitati, insa pretul mediu a crescut”, puncteaza Simona. Compania a vandut, in Romania, 16.800 de bucati de imprimante, atat in zona business, cat si consumer. Cota valorica asigura Epson 33% din piata, ocupand locul 1, in fata unor concurenti precum Canon, Xerox sau BenQ. In 2015, cota Epson a fost de 23%.

Compania are 17 modele pe zona de consumer, variind ca pret de la 500 de lei la 4.300 de lei, best sellerele fiind modelele L382 si L386, cu pretul de circa 750 de lei. “Partea foarte buna la imprimantele noastre este faptul ca, dupa pretul initial, reincarcarea este foarte ieftin – undeva sub 30 de lei/sticluta de cerneala. De asemenea, cu o sticluta poti printa 6.000 de pagini”, puncteaza managerul companiei.

Pe zona de business, compania incearca sa aduca imprimante din zona industriala in zona de business, evident, micsorandu-le, astfel incat volumele de printare sa fie extrem de mari si vitezele sa fie, de asemenea, marite. “Companiile doresc toate functionalitatile – share to mail, FTP, printare remote, volume mari. De asemenea, suntem singurii din zona aceasta care ofera pungi cu cerneala, pentru zeci de mii de pagini fara a fi nevoiti sa schimbati cerneala”.

Sursa foto: Shutterstock: Eugenio Marongiu