Industria IT evolueaza in mod constant, iar in fiecare an sunt lansate noi produse si servicii, mai rapide ca niciodata. Toate aceste schimbari revolutioneaza nu numai viata de zi cu zi a oamenilor, dar si modul de lucru al marilor companii, in special al celor care imbratiseaza evolutia tehnologica.

Cu toate acestea, poate fi destul de dificil sa tii in permanenta pasul cu inovatiile, cu strategiile adoptate de competitori, problemele de securitate cibernetica si noile reglementari care apar de la un an la altul, scrie Forbes.com.

Marea provoacare pentru companiile din domeniul IT este sa gaseasca metode prin care sa ramana la curent cu noutatile si inovatiile, dar si sa gaseasca solutii pentru a integra noile tehnologii in procedurile interne ale firmei. Pentru angajati insa, provocarile sunt mai numeroase si mai mari, intrucat ei sunt dependenti si de politica firmei pentru care lucreaza, dar si de resursele acesteia si capacitatea ei de a investi in inovatie. Totusi, exista metode prin care orice angajat din domeniul IT poate ramane la curent in permanenta cu noutatile din domeniu si de pe piata:

Distinctia intre noile tehnologii

Pentru ca tehnologia avanseaza rapid, managerii pun presiune pe echipa de IT pentru a implementa noi tehnologii, doar pentru simplul fapt ca sunt noi. Adevarata provocare este insa de a face distinctia intre acele tehnologii care pot aduce beneficii companiei si cele care nu au potentialul de a aduce rezultatele scontate. Managerul echipei de IT este cel responsabil de evaluarea plusvalorii pe care o tehnologie noua o poate aduce companiei, ceea ce inseamna ca el trebuie sa inteleaga in profunzime care sunt obiectivele strategice ale firmei si cum poate implementarea acesteia sa o ajute sa le atinga.

Mentinerea pasului cu ritmul rapid de dezvoltare

Pe de alta parte, rezultatele unei inovatii nu pot fi evaluate corect inainte ca aceasta sa fie testata. In aceasta situatie, de mare ajutor poate fi experienta celor care au incercat deja sa implementeze tehnologia respectiva. O viziune „din interior” asupra modalitatii in care aceasta functioneaza, asupra problemelor care pot aparea, dar si asupra concluziilor utilizarii ei sunt informatii pretioase pentru orice companie, dar si pentru un manager IT.

Participarea la conferintele din domeniul IT, unde participa speakeri din intreaga lume, si unde ai sansa sa mergi la workshop-uri sau sa faci schimb de experienta cu alti profesionisti din domeniu este o metoda eficienta pentru orice manager care vrea sa tina pasul cu schimbarile si sa se asigure ca strategia pe care el o aplica este cea mai buna pentru compania sa. De exemplu, anul acesta la Bucharest Tech Week, cel mai mare festival de tehnologie din Romania, participa speakeri internationali de la companii precum Google, Spotify, Microsoft, LinkedIn ori McKinsey, de ale caror sfaturi si strategii poate beneficia orice angajat din domeniul IT care nu se multumeste doar cu lucrurile pe care deja le stie.

Echilibrarea riscurilor si beneficiilor inteligentei artificiale (AI)

Cea mai mare provocare din industria tech in 2019 este legata de teama oamenilor ca inteligenta artificiala le va fura joburilor. Unele domenii, precum introducerea datelor, operatiunile din depozite, managementul relatiei cu clientii, operatiunile din back-office sau customer support sunt, in prezent, cele mai expuse automatizarii. Desi AI are drept consecinta automatizarea unor sarcini care pana nu demult erau efectuate de angajati, adevarul este ca pe masura ce unele joburi dispar, altele incep sa apara.

Implementarea tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala poate avea insa numeroase beneficii atat pentru o companie, cat si pentru angajatii ei, eliminand acele sarcini repetitive, volumul urias de munca si eliminand riscurile asociate erorilor umane. Prin automatizare, angajatii pot ajunge sa aiba mai mult timp pentru a gandi noi strategii si tactici de eficientizare, pentru ca nu mai sunt nevoiti sa se ocupe de procese plictisitoare, repetitive, care le consumau foarte mult timp inainte.

Analiza volumelor mari de date nestructurate

Volumul de date va creste cu 800% in urmatorii cinci ani, iar marea provocare este ca peste 80% dintre aceste date sunt nestructurate. Datele nestructurate au formate variate: de la textul simplu, la e-mailuri, bloguri, documente formatate, imagini, video, voce, animatie sau date de cautare web. Volumul de date nestructurate creste mai rapid decat cel de date structurate, insa aceste date nestructurate pot oferi informatii neexploatate pana acum pentru orice companie sau organizatie. O mare parte din aceste date provine chiar de la public, prin informatiile transmise de el prin retelele de socializare, grupuri sau comunitati, mesaje directe etc. Analiza acestor date este o metoda prin care orice companie isi poate intelege mai bine clientii, poate determina cu acuratete mai mare publicul-tinta si poate intelege exact cui se adreseaza.

Analiza volumelor mari de date presupune gasirea unor solutii pentru recoltare, stocare si analizare. Iar cresterea exponentiala a acestui volum va insemna ca metodele clasice nu vor mai fi suficiente pentru a face fata numarului urias de date nestructurate.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri