Grupul Somfy, ce aniversează 15 ani pe piața din România în 2021, a luat naștere în urmă cu mai bine de 50 de ani în Franța, după inventarea unui produs care a ”a dat naștere unei întregi industrii”, spune Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova, în cadrul emisiunii Wall-street 360. Acesta a vorbit despre evoluția operațiunilor la nivel local, povestea din spatele grupului, dar și despre modul în care locuințele pot deveni mai eficiente energetic datorită tehnologiei.

Produsul lansat de grup în urmă cu mai bine de 50 de ani, despre care Vlad Rovo spune că ”a dat naștere unei întregi industrii”, este un motor tubular care acționa la vremea respectivă o copertină, înlocuind efortul fizic cu un sistem electric.

”La vremea respectivă vorbeam de copertine. Odată făcut acest produs, compania a înteles că există un univers întreg pe care îl poate cuceri și atunci, încetul cu încetul, a extins această soluție la tot ceea ce noi numim astăzi sisteme de umbrire sau tehnică de umbrire, fie că sunt montate la interior sau la exterior”, povestește Vlad Rovo în cadrul emisiunii Wall-street 360.

Astăzi, grupul Somfy este recunoscut ca unul dintre principalii furnizori de sisteme de control automatizat pentru tehnica de umbrire, acces în locuințe și clădiri comerciale, dar și un jucător important pe piața soluțiilor smart home.

”Vorbim despre un business global de circa 1,2 miliarde de euro. Grupul depune anual 40 de patente(...) Vorbim de această evoluție, în 50 de ani, de la eliminarea efortului, la partea de centralizare și control la distanță, până la interconectare, control vocal și echipamente inteligente care se acționează în funcție de anumiți parametri. În cloud-ul grupului erau aproape 8 milioane de echipamente conectate la finalul anului trecut” explică Vlad Rovo, care punctează faptul că pe piața din România au depășit 10.000 de echipamente conectate.

La începutul anului, grupul Somfy a lansat cea de-a treia iterație a soluției TaHoma, care centralizează și controlează echipamentele din locuință, sub denumirea de TaHoma Switch. Începând cu jumătatea acestui an, soluția poate fi găsită și pe piața locală, fiind compatibilă cu aproape 300 de game de produse, atât cele din portofoliul Somfy cât și ale partenerilor.

Anul 2020 a adus o creștere de 30% pentru Somfy România, cea mai mare înregistrată de la debutul pe piața locală. La nivel de grup, exercițiul financiar a fost încheiat cu un avans de 6%, iar primele 6 luni din acest an arată o creștere de peste 41%.

”În România, la jumătatea anului aveam o dinamică de creștere chiar peste cea a grupului, de 41%, însă din iulie până în prezent, situația logistică a început să fie complicată, în special pe partea electronică. În ceea ce privește zona mecanică, singurul impact major este cel al creșterii prețurilor la materiile prime și la transport. În principiu lucrurile sunt stabile. Chiar și așa, ne așteptăm la o creștere comparabilă cu cea de anul trecut”, adaugă Vlad Rovo, punctând faptul că business-ul cumulează o serie de restanțe la livrare, pe care încearcă la nivel de grup și local să le elimine până la finalul anului.

Activitatea Somfy se concentrează pe patru piloni principali: tehnica de umbrire de interior (perdele, draperii, rolete), tehnica de umbrire de exterior(rulouri, jaluzele exterioare, copertine sau pergole), partea de acces(sisteme de automatizare pentru uși, garaj sau porți) și zona de smart home.

Istoric vorbind, ponderea cea mai mare o aveau sistemele de motorizare pentru rulourile exterioare de aluminiu, însă anul trecut, odată cu venirea pandemiei, a demarat în trombă și segmentul umbririi de interior.

”Dacă înainte vorbeam în special de rulourile de aluminiu motorizate, acum s-a diversificat foarte mult nevoia pentru că vedem că cea mai accelerată dinamică a avut-o categoria produselor de interior; vorbim de perdele, unde noi am dublat numărul de motoare vândute și tendința continuă și anul acesta cu încă o dublare. Dinamica e net superioară față de ceea ce vedem în celelalte zone”, adaugă Vlad Rovo.

O altă zonă cu o evoluție bună este cea de umbrire exterioară, care a crescut impulsionată și de restricțiile pandemice care i-au făcut pe consumatori să aprecieze mai mult timpul petrecut în exterior, fie că vorbim de balconul apartamentului sau de grădina casei.

”A crescut foarte mult cererea pentru tot ce înseamnă copertine și pergole. E drept că aici piața e mai restrânsă pentru că nu e la fel de accesibil produsul, e mai ușor să instalezi o draperie motorizată decât o pergolă, dar dinamica este accelerată. O altă zonă ce a crescut exponențial este cea de casă conectată, acolo am cunoscut o evoluție foarte bună, însă la jumătatea acestui an au început să apară tensiuni pe piața de componente electronice”, explică Vlad Rovo

Urmărește emisiunea Wall-street 360 în integralitate pentru a afla cum poate contribui tehnologia la eficiența energetică a locuinței tale.

Sursa foto: Somfy Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri