Începând din această lună, româniipot accesa CIPRA - Centrul de Informare, Prevenire Risc și Analiză, un portal pentru stabilirea calității vieții. CIPRA își propune să devină o platformă ușor accesibilă, cu informații valide, imparțiale și actuale, care să îi asiste pe români în luarea deciziilor legate de obiceiurile zilnice și de consum, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calității vieții lor să fie diminuate.

România ocupă, în prezent, ultimul loc în clasamentul statelor membre ale Uniunii Europene privind calitatea vieții și bunăstarea socială (Studiul Progres Social 2020, realizat de organizația nonprofit Social Progress Imperative, cu sprijinul Deloitte). Astfel, primul pas întreprins de CIPRA pentru creșterea nivelului de conștientizare a calității vieții a fost derularea unui studiu sociologic privind Obiceiurile cu risc crescut care au un impact direct asupra calității vieții românilor. Inițiat de echipa CIPRA și realizat în octombrie 2021, alături de partenerii de la Reveal Marketing Research, studiul oferă o imagine documentată despre obiceiurile zilnice și de consum care au un impact direct asupra calității vieții românilor.

CIPRA a luat ființă din nevoia de a le transmite românilor faptul că, dincolo de factori externi, cum sunt contextul economic sau schimbările climatice, factori care însă nu pot fi controlați, calitatea vieții fiecăruia dintre noi ține de o serie de decizii exclusiv individuale, de acele alegeri personale zilnice pe care cu toții le facem pentru a ajunge la starea de bine pe care ne-o dorim. Astfel, CIPRA și-a propus să aibă un rol activ în promovarea unui tip de comportament în luarea deciziilor care să fie bazat pe o informare riguroasă și din surse credibile.

Constantin Bratu, membru fondator CIPRA

Concluziile studiului sunt:

  • Principalii factori care determină calitatea vieții sunt familia și prietenii (90%), starea de spirit (90%), starea fizică (88%), stima de sine (88%).
  • Cele mai importante aspecte ale vieții sunt o casă primitoare (89%), nevoia de a dormi bine (88%) și nevoia de a avea un echilibru emoțional (85%).
  • Principalele aspecte de care sunt mulțumiți românii participanți la studiu sunt igiena/ curățenia din casă (82%), casa în care locuiesc (76%), alimentele pe care le consumă (70%), siguranța personală (61%) și calitatea somnului (61%).

„Am răspuns cu mare interes invitației CIPRA de a realiza împreună o radiografie actuală a percepțiilor românilor pe marginea unor teme cheie care ne influențează tuturor calitatea vieții. Mai mult, rezultatele reprezintă o oglindă a riscurilor percepute, a aspectelor care pot fi îmbunătățite și care au un efect imediat asupra stării de bine a românilor”, a declarat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Realizat pe baza metodologiei CAWI (Chestionare autoaplicate online), studiul a vizat un eșantion reprezentativ la nivel național format din 813 respondenți, bărbați și femei, cu vârste între 18 și 65 ani, din mediul urban sau rural, utilizatori de internet.

Cei trei membri fondatori au dezvoltat CIPRA cu misiunea de a contribui la îmbunătățirea calității vieții românilor prin informare corectă, validata de către experți. Calitatea vieții românilor este afectată de lipsa de informare, care poate conduce la alegeri greșite de consum. Astfel, CIPRA pune la dispoziția consumatorilor o platformă informativă care să îi ajute în luarea unor decizii în privința obiceiurilor zilnice, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calității vieții lor să fie diminuate. Pentru a se adapta permanent nevoilor curente de informare ale românilor, CIPRA va stabili un dialog permanent cu consumatori, companii și autorități.

Sursa foto: CIPRA

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri