Recenta pandemie de Covid-19 a generat o nouă abordare a cumpărăturilor în persoană, în urma nevoii de a reduce cât de mult posibil interacțiunile fizice. Casele de tip self-checkout și programarea de întâlniri sunt cele mai populare soluții găsite de comercianții care s-au adoptat pentru a asigura siguranța clienților și continuitatea vânzărilor.

Trebuie reținut, însă, că aceste inovații nu sunt doar o protecție împotriva pandemiilor. A ieșit la iveală faptul că furnizarea unei experiențe mai fluide în magazin este acum foarte importantă pentru succesul comerțului cu amănuntul. Pe măsură ce lumea își revine de pe urma efectelor pandemiei și magazinele fizice sunt din nou viabile pentru cumpărături, comercianții trebuie să fie pregătiți pentru un nou set de așteptări ale clienților care s-au obișnuit cu experiențele digitale personalizate oferite de magazinele online.

Comercianții mici și mijlocii, în special, trebuie să aibă în vedere implementarea unei strategii de transformare digitală de amploare, chiar dacă pare un proiect foarte costisitor și, deci, inaccesibil. Cu foarte mici ajustări, instrumentele digitale fiabile pot fi fix ceea ce trebuie pentru a putea schimba experiența cumpărătorilor în magazin, asigurând în acest fel viitorul afacerii tale. De la includerea dispozitivelor potrivite în experiența de shopping până la Internetul Lucrurilor (IoT), îți exemplificăm doar câteva moduri în care tehnologia poate ajuta afacerea unui comerciant.

Oferă o experiență fără egal în magazin

Cu cât oamenii s-au retras mai mult în casă și și-au mutat obiceiurile de consum către cumpărăturile online în timpul pandemiei, foarte mulți comercianți s-au văzut nevoiți să dezvolte strategii noi de comerț electronic. În ciuda acestui fapt, marea majoritatea vânzărilor a avut loc tot în magazinele fizice chiar și în vârfului pandemiei din 2020. Chiar dacă comoditatea pe care o oferă comerțul electronic este una foarte ispititoare, cumpărătorii încă se duc în magazinele fizice pentru a observa, atinge, alege și cumpăra produsele dorite în persoană.

O serie de puncte de contact digitale bine gândite în magazinele fizice pot face deseori diferența în cazul intrării și păstrării cumpărătorilor în magazin. Comercianții pot folosi aceste unelte pentru a atrage atenția clienților cu prezentări de marcă sau cu reclame atractive afișate vizibil în vitrinele magazinelor, sau pot impulsiona implicarea și cumpărarea prin demonstrații interactive care scot în evidență avantajele produselor comercializate. ASUS ExpertCenter E5 AiO este un sistem desktop all-in-one care oferă performanța și flexibilitatea de care ai nevoie pentru o astfel de utilizare flexibilă pe tot parcursul programului și, ulterior, în magazinele de vânzare cu amănuntul, adăugând un ingenios al doilea ecran tactil îndreptat spre exterior pentru a facilita interacțiunea vânzătorilor cu cumpărătorii prin intermediul demonstrațiilor digitale.

Investește în servicii personalizate

Cumpărătorii își doresc ca vânzătorii să le înțeleagă perfect doleanțele și să își adapteze ofertele în consecință. În acest sens, comercianții au la dispoziție un volum mare de date despre clienți de la care pot porni procesul de optimizare, însă trebuie să le pună la dispoziția echipei de vânzări în mod eficient.

Personalul de vânzări trebuie să poată ajuta cumpărătorii să găsească rapid diverse articole de nișă sau înlocuitori de produse, să facă recomandări bune pe baza achizițiilor anterioare ale clienților. De aceea, ei au nevoie de dispozitive perfect adaptate care să facă accesibile datele și informațiile despre clienți oriunde s-ar afla aceștia în spațiul magazinului. ASUS ExpertCenter E1 AiO se poate poziționa discret pe tejgheaua magazinului sau poate fi atârnat pe perete pentru acces imediat, oriunde în magazin.

Nu doar atât, dar comercianții pot îmbunătăți felul în care sunt folosite datele clienților în vederea personalizării, mutându-le complet în Cloud. Individualizarea experienței clienților este direct corelată cu aducerea de venituri suplimentare și cu creșterea ratei de conversie a celor care intră în magazin. Problema cea mai întâlnită de care se lovesc comercianții este organizarea datelor pentru a obține rapid o imagine completă a clienților lor. Platformele Cloud de organizare și generare de recomandări vin în ajutor și permit personalizarea în detaliu a experienței de cumpărare.

Nu lăsa inventarul să îți scape de sub control

Comercianții sunt mai tot timpul în căutare de soluții bune pentru a ține în depozit cantitatea ideală de marfă necesară pentru satisfacerea cererii, fără stocuri excesive care să scadă marjele de profit. În perioade dificile, cum ar fi pandemia, controlul strict al stocurilor este un aspect important pentru fiecare afacere.

De la cel mai înalt până la cel mai de jos nivel, comercianții sunt nevoiți să monitorizeze constant și precis nivelul stocurilor. În ciuda acestui fapt, s-a constatat că marea majoritate a comercianților nu beneficiază de un sistem fiabil de gestionare a stocurilor, se bazează pe sisteme manuale sau, cel mai rău, nu țin deloc inventarul.

Controlul stocurilor nu trebuie să fie o sarcină greoaie și descurajantă. Comercianții pot începe cu dispozitive mobile ușoare și robuste precum ASUS ExpertBook B3 Detachable. Aceste soluții permit personalului să facă rapid trecerea de la birou la depozit prin simpla detașare a tastaturii fizice, și să continue cu un stylus cu încărcare rapidă pentru a lua notițe și a verifica documentele cu ușurință.

Schimbări inteligente pentru o afacere care iubește mediul digital

Comerțul orientat către client are nevoie de o nouă abordare, mult mai flexibilă. Dispozitivele ASUS sunt proiectate încă de la început pentru a funcționa în orice condiții, de la magazinul fizic până la depozit, încorporând suficientă putere de calcul într-o carcasă ușoară, dar foarte solidă. Nu doar atât, dar atunci când fac echipă cu soluțiile digitale avansate, aceste investiții devin foarte rapid rentabile și fiecare comerciant își poate începe, astfel, tranziția către mediul digital, un domeniu în continuă schimbare.

Sursa foto: ASUS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri F