Digi Communications va încerca să mențină prețurile la abonamentele de telefonie mobilă, cablu TV și internet fix în România anul viitor, însă nu poate garanta că nu vor exista modificări de preț mai ales în condițiile în care presiunile inflaționiste vor continua, a declarat Serghei Bulgac, CEO-ul companiei. Declarația vine în contextul în care Orange, Vodafone și Telekom au majorat prețul anumitor abonamente anul acesta.

”Vom încerca să nu mărim prețurile. Nu putem să garantă că nu le vom mări… garanții nici Guvernul nu poate să ofere, dar întotdeauna am încercat să avem o ofertă de preț în linie cu puterea de cumpărare a clienților din țările în care activăm”, a declarat CEO-ul Digi Communications.

Vodafone, al doilea operator ca mărime pe piața telecom din România, și-a anunțat o parte dintre clienți că le va scumpi abonamentele de la 1 ianuarie 2023, după ce alții primiseră o notificare în acest sens încă din septembrie. Astfel, prețul abonamentelor de telefonie mobilă a crescut cu 1,2 euro + 1 euro pentru emiterea facturii tipărite. De asemenea, la telefonia fixă, abonamentele au crescut cu 3 euro.

În cazul abonamentelor Orange, scumpirile sunt cuprinse între 1 și 1,19 euro. De asemenea, clienții care vor să primească factura în fomat fizic, vor trebui să plătească 1 euro suplimentar.

Nu în ultimul rând și Telekom Mobile Communications a majorat abonamentele lunare pentru persoanele juridice cu valori cuprinse între 0,3 și 4 euro fără TVA.

”Mulți au confundat scumpirile anunțate de alți operatori lunile trecute cu o scumpirea abonamentelor Digi, ceea ce a fost greșit. Noi nu am anunțat nicio scumpire și vom încerca să facem pachetele noastre cât mai atractive și accesibile”, a mai adăugat Bulgac.

Digi are 4,7 milioane de abonați la telefonie mobilă în România și 8,7 milioane în total, la nivel de grup. În Spania, Digi are 3,6 mil. abonați de telefonie mobilă.

În România, compania mai are 5,4 milioane de abonați la cablu TV și 4,8 milioane de abonați la servicii de internet fix.

”Exit-ul din Ungaria nu a fost dorința noastră. A fost o conjunctură socio-politică”

Digi Communications a anunțat la finalul anului trecut că vinde operațiunile din Ungaria, valoarea tranzacției urmând să ajungă la 625 mil. euro. Exit-ul dintr-un business pe care compania l-a crescut timp de mai bine de două decenii a venit însă mai degrabă forțat de conjunctură.

”Exit-ul din Ungaria nu a fost dorința noastră, a fost o conjunctură socio-politică. Această conjunctură, precum și oportunitățile de investiții din România și alte țări, ne indică faptul că în cele din urmă a fost o mutare oportună. Vom reinvestii banii obținuți din această tranzacție pentru a crește business-ul Digi”, a declarat Bulgac.

Digi a intrat recent pe piețele de telefonie mobilă din Portugalia și Belgia. Mutarea vine în contextul în care compania operează deja în România, Italia și Spania.

Reprezentanții Digi spun că business-urile din Portugalia și Belgia sunt în faza incipentă, compania trasând în prezent planul de dezvoltare în aceste țări.

În Portugalia, de exemplu, am intrat pentru că am identificat faptul că prețurile de acolo sunt decalate față de media europeană (n.red. mai mari), iar categoria de servicii disponibile nu este foarte variată, existând posibilitatea de a veni cu servicii noi în ofertă”, a explicat Valentin Popoviciu, vicepreședinte Grupul Digi.

Veniturile consolidate ale Grupului Digi Communications au crescut în trimestrul al III-lea din 2022 cu 19%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, ajungând la un total de 385 milioane de euro.

EBITDA ajustată (inclusiv IFRS 16) a marcat o creştere de 6,4%, de la an la an, până la 127 milioane de euro.

În România, DIGI a depăşit 15,1 milioane de RGU (n.red unități generatoare de venit / abonați), atât în serviciile mobile, cât şi în cele fixe, cu o creştere de 9,8% faţă de anul precedent şi şi-a menţinut poziţia de lider pe segmentul de portabilitate. Astfel, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 17%, de la an la an, ajungând la un total de 4,7 milioane.

Numărul utilizatorilor de servicii fixe s-a majorat în trimestrul al treilea, graţie extinderii bazei de clienţi de televiziune cu plată, cărora li s-au adăugat 0.3 milioane de utilizatori, şi a creşterii segmentului de servicii de bandă largă, cu 11%, până la un total de 4.1 milioane.

Compania este listată pe Bursa de Valori București, acolo unde este evaluată la 3,2 miliarde lei în prezent.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri