Cum arată piața de retail în 2023 din perspectiva unui jucător important? Dana Bălănescu, Digital Commerce Operations Team Leader REWE România – PENNY, ne-a oferit o astfel de perspectivă la retailArena.

”Nu avem de gând să ne oprim aici, avem în plan să ajungem la 600 de magazine și 6 centre logistice până în 2029. Înțelegem că omnichannel e cheia și clienții vor aceeași experiență la cumpărături indiferent de canalul pe care îl aleg”, a afirmat Dana Bălănescu, în cadrul evenimentului retailArena 2023. ”Nu suntem încă acolo, dar investim în automatizare și digitalizare, fiindcă pentru a putea oferi această experiență clienților trebuie să eficientizăm în principal operațiunile în magazine în principal.”

Este mult loc de creștere pe zona de vânzări online, a explicat Dana Bălănescu. În ultimii 2 ani, de când PENNY are o prezență online, retailerul a reușit să acceseze toate categoriile de clienți. Prin Glovo și Bringo, livrează din 183 de magazine, iar la nivelul anului 2022, încasările din online au fost de 10 milioane de euro – adică aproape 0,8%.

”Învățăm și dezvoltăm mai departe, investiția în tehnologie și digitalizare e esențială în acest moment”, a afirmat Dana Bălănescu.

Mărcile proprii, în creștere în contextul inflației

Modelul de discounter al PENNY înseamnă zilnic prețuri mici în fiecare zi, fără rabat la calitate. Dar, în actualul context inflaționist, Dana Bălănescu recunoaște că vede o creștere mai accentuată a mărcilor proprii. ”Noi considerăm că sunt complementare cu produsele de brand. E foarte important să le ai pe ambele pe raft, pentru că astfel devii relevant pentru o gamă mai largă de clienți - și facem același lucru online și offline”, a detaliat ea.

Cam 30% dintre produsele comercializate de PENNY sunt marcă proprie, iar retailerul dezvoltă în continuare astfel de game, precum Hanul Boieresc și SuporterRO, în care adaugă constant produse. La acestea s-a adăugat proiectul TripluRo – produse cu ingredientul principal din România, procesate și ambalate în România.

În topul articolelor comandate online prevalează produsele proaspete, chiar și cele ultra-fresh și marcă proprie. ”Acest lucru ne arată că am câștigat încrederea clienților. De aceea lucrăm în continuare la optimizarea proceselor”, afirmă Dana Bălănescu.

Românii, mai atenți la risipa alimentară

Compania se pregătește acum pentru cumpărăturile legate de sărbătorile de iarnă, dar /vrea să reducă și risipa generată în această perioadă. Pe partea de sustenabilitate, PENNY încearcă să optimizeze toate procesele, începândd de la comandă și expunerea la raft. Retailerul are un parteneriat cu BonApp, dar și cu Banca pentru Alimente.

”Vrem să aruncăm cât mai puține produse, încercăm să facem orice înainte de a le arunca”, a explicat la retailArena reprezentantul companiei. ”Am observat că oamenii sunt mai atenți la risipa alimentară și că nu doar cei care simt presiunea bugetară se îndreaptă spre articole cu termen redus de valabilitate, dar și cei care au dorința de a merge în direcția corectă”.

La nivel de resurse umane, PENNY se confruntă cu problemele specifice oricărui angajator mare din România. Retailerul are aproximativ 6.500 de angajați, cărora le oferî traininguri, cursuri, posibilități de dezvoltare, asigurare privată de sănătate. Dar, recunoaște Dana Bălănescu, ”poate că generația mai tânără crede de multe ori că talentul e suficient, noi, cei mai vechi, știam că trebuie să vii și cu multă muncă pe lângă talent”.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri