Elon Musk, noul proprietar al Twitter, a luat decizia de a duce mai departe măsurile pe care acesta le consideră benefice pentru rețeaua de socializare după preluarea de anul trecut, dar noua măsură impusă îi nemulțumește pe utilizatori, iar specialiștii se tem că vor apărea efecte contrare celor scontate, relatează BBC.

Musk a anunțat o schimbare majoră o funcției plătite Twitter Blue, care a apărut inițial cu scopul de a verifica dacă utilizatorii sunt oameni și nu „boți”.

Excentricul miliardar vrea să curețe platforma de conturile false și care ar putea distribui informații false, dar decizia de acum naște alte controverse.

Începând cu 15 aprilie, a anunțat chiar Elon Musk, cei care plătesc cei taxa de 7 dolari lunar pentru a-și menține eticheta albastră care certifică veridicitatea conturilor lor vor fi singurii ai căror postări vor fi promovare pe rețeaua de socializare și care vor putea vota în sondaje.

Astfel, postările din conturile neplătitoare nu vor mai fi incluse fluxul de tweet-uri recomandate „Pentru tine”.

Elon Musk a spus că aceste schimbări sunt „singura modalitate realistă de a aborda hoardele de roboți AI avansați care preiau controlul. Altfel, este o bătălie în pierdere”.

Acesta a anunțat clar că votarea în sondaje va necesita verificare din același motiv, astfel încât să împiedice votul boților.

Anterior, Musk a spus că verificarea plătită crește semnificativ costul utilizării roboților și ușurează identificarea acestora.

Măsura lui Elon Musk s-ar putea să încurajeze și mai mult dezinformarea

Decizia lui Elon Musk a fost criticată imediat de utilizatorii de Twitter și de specialiști, aceștia temându-se că efectele vor fi contrare celor scontate.

Un fost angajat din echipei de verificare a Twitter a declarat pentru BBC că obiectivul nostru numărul unu al aceste divizii a fost de a proteja utilizatorii de răul din lumea reală, iar măsura lui Elon Musk vizează complet opusul acestui obiectiv.

Utilizatorii verificați își vor folosi puterea și prezența lor pe platformă pentru a influența orice, de la dezinformare până la modalitățile prin care să le facă rău direct utilizatorilor din întreaga lume. Este o amenințare tacită pe care nimeni nu o vede”, au adăugat el.

Cu alte cuvinte, ce vrea să spună angajatul Twitter, nu există nicio garanție că acele conturi verificate și care vor fi promovate automat de platformă nu-și vor folosi avantajele pentru a lansa campanii de dezinformare sau campanii de fraudă.

Afirmațiile acestuia sunt confirmate și de schimbarea de viziune a lui Elon Musk, de la momentul preluării Twitter și până în prezent. Când acesta a preluat Twitter, Must avea ambiții lăudabile în ceea ce privea „libertatea de exprimare”. El a vrut ca platforma să devină una de „încredere maximă”.

Cu toate acestea, politica Twitter de acum a devenit foarte diferită de acele idealuri. Dându-și seama că este dificil să crească veniturile din publicitate, platforma pierzând mulți clienți după preluare, Musk a apelat la un model bazat pe abonament.

Afectat de scăderea veniturilor din publicitate și cu un model de abonament îndoielnic, Musk pare să fi luat o decizie care s-ar putea să afecteze și mai mult Twitter. Acesta speră că-i va stimula pe utilizatori să plătească abonamentul lunar pentru a fi promovați în continuare și pentru a vota în sondaje, dar această măsură i-ar putea îndepărta pe cei mai mulți.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri