Grupul informatic american Apple a raportat o nouă scădere a cifrei sale de afaceri, cu 1,4%, în cel de al treilea trimestru al anului fiscal curent, acesta fiind de altfel şi al treilea trimestru consecutiv de declin al cifrei de afaceri, în condiţiile în care vânzările de telefoane iPhone au încetinit, transmite AFP.

Rezultatul net de 19,9 miliarde de dolari şi cifra de afaceri de 81,8 miliarde de dolari anunţate de Apple sunt sub estimările analiştilor.

Vânzările de telefoane iPhone, locomotiva care de peste un deceniu trage după ea rezultatele Apple, au scăzut cu 2,4% în ultimul trimestru, de asemenea o scădere peste estimările analiştilor. Vânzările de computere Mac au scăzut cu 7%, iar cele de tablete iPad au scăzut cu 20%.

Această scădere a fost compensată parţial de activităţile în domeniul serviciilor, care includ magazinul de aplicaţii App Store, platforma de streaming Apple Music sau serviciile de stocare de date în cloud. Această divizie este responsabilă în prezent pentru mai mult de un sfert (26%) din cifra de afaceri a grupului care, iniţial, era bazată în întregime de echipamente informatice, de la Apple II şi până la iPhone.

Apple numără în prezent peste un miliard de abonamente la diferitele sale servicii, a precizat directorul general Tim Cook, în condiţiile în care numărul abonamentelor a crescut cu 150 de milioane în ultimele 12 luni.

"Rezultatele Apple demonstrează o evoluţie strategică spre servicii, care devin un element esenţial", a comentat Jeremy Goldman, analist la Insider Intelligence, subliniind că aceste activităţi sunt mult mai profitabile decât produsele fizice pe care grupul Apple şi-a clădit reputaţia.

Sursa foto: Champhei / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri