Compania românească Star Storage a luat recent decizia de a iniţia intrarea în procedura generală de insolvenţă prin reorganizare, potrivit unui comunicat de presă.

Conform sursei citate, această decizie strategică a fost luată de conducerea companiei având în vedere obiectivele pe termen lung, precum şi angajamentul faţă de angajaţi, clienţi şi parteneri, fiind o decizie influenţată în mod semnificativ de perioada excepţională a pandemiei COVID-19, perioadă în care compania s-a confruntat cu provocări neaşteptate, generând pierderi şi costuri excepţionale.

"În ciuda unei reveniri la profitabilitate în 2022 şi 2023, Star Storage fiind in acest moment o companie profitabilă, cu EBITDA pozitiv, efectele din trecut ale pandemiei au continuat să influenţeze negativ rezultatele şi stabilitatea financiară a companiei, urmând a afecta în continuare performanţa sa, dacă nu s-ar fi luat măsura declanşării procedurii de insolvenţă prin reorganizare. Deşi sumele reprezentând taxe, întârziate la plată în perioada 2020-2022, au fost reeşalonate pe termen lung urmând a fi achitate conform unui plan foarte strict stabilit de managementul companiei, schimbările legislative intervenite în martie 2023 prin care s-au modificat condiţiile de aplicare a înlesnirilor la plată a datoriilor au creat dificultăţi suplimentare. Toate aceste schimbări au pus Star Storage în imposibilitatea de a mai continua planul iniţial de reeşalonare la plată a datoriilor şi la luarea deciziei de a deschide procedura de insolvenţă prin reorganizare, pentru a-şi menţine în continuare capacitatea de a desfăşura operaţiunile în condiţii normale", se spune în comunicat, preluat de Agerpres..ro.

Insolvența, o măsură de redresare

În comunicat se menţionează că, deşi termenul de insolvenţă este adesea perceput într-o conotaţie negativă, realitatea este că reprezintă o măsură pozitivă, de echilibrare, constituind un pas proactiv către redresare şi stabilizare.

"Nu a fost o decizie pe care să o luăm uşor. Vrem însă să ne asigurăm angajaţii si partenerii că nu va exista un impact negativ în ceea ce priveşte continuitatea operaţională, activităţile noastre de zi cu zi nefiind afectate şi, mai mult, ne aşteptăm ca acestea să fie îmbunătăţite. Prin restructurarea fundaţiei noastre financiare, vom deveni mai puternici şi mai rezilienţi. Vreau să mulţumesc echipei, dar şi partenerilor şi clienţilor noştri pentru sprijinul continuu şi să îi asigur că vom menţine o comunicare deschisă şi transparentă pe parcursul întregului proces", a declarat Cătălin Păunescu, CEO Star Storage.

Potrivit comunicatului, compania nu va fi afectată de concedieri sau disponibilizări. De asemenea, în urma acestor măsuri, cu impact direct pozitiv în capacitatea companiei de a acoperi la timp obligaţiile către angajaţi si furnizori, clienţii vor fi deserviţi în continuare mai eficient, cu accent pe calitate şi inovaţie.

Compania asigură toate părţile interesate că operaţiunile zilnice vor continua fără întreruperi. În condiţiile în care Star Storage a înregistrat o creştere de peste 30% în 2023 faţă de 2022, managementul companiei estimează că această tendinţă pozitivă va continua şi în anii următori, fiind sprijinită de măsurile luate de diminuare a efectelor negative din trecut, din perioada pandemiei.

"În concluzie, această decizie reflectă angajamentul companiei faţă de o gestionare responsabilă şi strategică a situaţiei curente şi a efectelor semnificative ale crizei COVID-19, în interesul companiei, al angajaţilor şi al partenerilor de afaceri", se mai spune în comunicat.

Înfiinţată în anul 2000, cu un portofoliu de peste 500 de clienţi pe 4 continente, Star Storage este un furnizor global de tehnologie care dezvoltă şi livrează, folosind inteligenţa artificială şi abordarea de tip low-code, soluţii pentru digitalizarea şi automatizarea proceselor, gestionarea eficientă a conţinutului nestructurat şi asigurarea conformităţii cu reglementările legale pentru organizaţii private şi publice de top.

Sursa foto: Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri