Un cititor a venit zilele trecute la ziar pentru a se plange in legatura cu ceea ce a numit älipsa de profesionalismô si äatitudinea monopolistaô a societatii de cablu la care este abonat (RCS). Desi, spune el, isi plateste cu regularitate abonamentul (de obicei, cu mai multe luni inainte), a fost debransat pentru ca nu a platit pentru luna in curs. Disciplinat, cetatenul a platit ceea ce trebuia platit, dar a trebuit sa astepte patru zile pentru a fi rebransat, desi in mod normal, conform contractului, operatiunea trebuia desfasurata imediat dupa efectuarea platii. Nu este singurul care a patit-o. Clientii serviciilor de cablu au nemultumiri foarte mari in relatia lor cu firmele de cablu: clauze contractuale abuzive, calitatea semnalului, continutul si modificarea frecventa a grilei de programe.
Intr-un bloc din zona Tei a Capitalei cetatenii strang semnaturi pentru a se adresa diverselor institutii ale statului, inclusiv Justitiei, fiind nemultumiti de calitatea serviciilor firmei de cablu RCS. Ei spun ca unele posturi se vad prost, semnalul de cablu cade cand lumea ti-e mai draga, iar la sesizarile privind defectiunile, cei de la RCS vin foarte tarziu. Aceiasi cetateni sunt nedumeriti ca in mai au platit 165.000 lei abonamentul la cablu, iar in iunie 211.000 lei. äTrebuie sa strangem TVA-ul conform legiiô spun cablistii. Dar cresterea abonamentului nu are nici o legatura cu TVA-ul. äCresterea pretului la utilitati, chirii mari pentru stalpi, canalele difuzate cer din ce in ce mai multi baniô se justifica operatorii de cablu.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor e de partea cablistilor, nu a cetatenilor

Am intalnit cetateni nemultumiti la cozile de la casieriile RCS. Ei se plangeau de faptul ca sunt prea putine casiere, ca prin comasarea mai multor firme de cablu numarul de locatii unde se plateste abonamentul s-a redus. Unii dintre ei ne-au spus ca s-au plans protectiei consumatorilor. Raspunsurile i-au dezamagit.

Aceasta deoarece, Autoritatea Nationala pentru Potectia Consumatorilor pare sa se situeze de partea cablistilor si nu a cetatenilor. La intrebarea noastra referitoarea la scumpirea abonamentului fara ca acest lucru sa fie anuntat, cetatenilor li s-a raspuns ca ärezultatele inspectiilor au aratat ca, de obicei, consumatorii sunt informati asupra modificarii de tarife, inclusiv prin afisare la casierieô.

Nici plata in avans a abonamentului nu este vazuta rau de ANPC.

Aceasta deorece: ädreptul comun in materie prevede si aceasta posibilitate a efectuarii platii in avans a unui produs sau serviciuô.

In raspunsul pe care ANPC ni l-a dat pe baza mai multor intrebari ni se spune: äAutoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in baza competentelor legale, a analizat contractele operatorilor de furnizare de servicii de semnal TV prin cablu si a inaintat adrese la Asociatia de Comunicatii prin Cablu. Deficientele constatate ca urmare a contractelor in acest domeniu au fost aduse la cunostinta ANRC, institutie cu competente speciale in acest domeniuô.

Am intrebat la ANRC ce s-a intamplat cu aceste sesizari. De acolo ne-a venit un raspuns care se bate cap in cap cu cel al ANPC: äIn competentele ANRC intra autorizarea furnizarii retelelor de comunicatii electronice prin care se retransmit servicii de programe audiovizuale... In ceea ce priveste sesizarile utilizatorilor referitoare la furnizarea serviciilor de retransmitere a programelor audiovizuale institutia competenta este ANPCô.

In vizorul Consiliului Concurentei

De peste un an, Consiliul Concurentei are in derulare o investigatie pe piata serviciilor de CATV, care a fost declansata in urma unor plangeri inaintate de catre persoane fizice. Consiliul Concuretei ne asigura ca investigatia se afla in curs de finalizare. Printre aspectele urmarite se afla practica acordurilor de impartire a pietei. Referitor la pozitia dominanta trebuie precizat faptul ca Legea concurentei nu interzice existenta unei pozitii dominante, ci abuzul de pozitie dominanta. Piata de cablu din Bucuresti e dominata, in proportie de peste 80%, de doua societati de cablu. Este vorba despre RCS si Astral, care-si impart in mod aproape egal cota de piata.



Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea IT & C »



Setari Cookie-uri