Asesoft Distribution, una din cele mai mari firme de distributie de pe piata romaneasca, a cumparat 51% din liderul pietei de comert online, eMAG, au anuntat cele doua companii. Aceasta este cea de-a doua tranzactie din piata IT din 2009, dupa ce, in urma cu o luna, Asesoft a preluat divizia de distributie a grupului Flamingo.

“Planul pentru eMAG dupa preluare este sa fie un business pe crestere, nu am apucat inca sa concretizam in cifre, dar consideram compania un brand cu o valoare foarte mare. Pentru eMAG, Asesoft este un investitor strategic si pentru noi este o oportunitate de business, poate cea mai buna oportunitate din retailul online romanesc”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Stanciu (foto), Director General Asesoft.

El este de parere ca piata se apropie de punctul culminant al crizei din retail, ceea ce inseamna vanzarile cele mai slabe. “De acum ne asteptam la o singura directie pentru toata piata: in sus”, a continuat Stanciu.

Nevoia de a atrage un investitor pentru capitalizarea eMag a aparut inca din primavara anului trecut, iar dupa mai multe negocieri cu diversi investitori financiari decizia actionarilor a fost de a merge in directia unei investitii strategice, se arata in comunicatul eMAG.

“Cautam de un an de zile un investitor strategic, firma nu mai putea sa se sutina singura, doar din veniturile proprii, asa cum a facut 7 ani. Business-ul si strategia eMAG nu se vor schimba deloc, principala noastra strategie este sa diversificam oferta”, a declarat, pentru Wall-Street, Radu Apostolescu, fondatorul eMAG.

El a explicat ca acordul dintre cele doua companii este unul strict financiar, fiecare isi va continua independent linia proprie de business si isi va pastra focusul pe piata pe care activeaza: Asesoft pe distributie si eMAG pe cea de retail online.

Sinergiile logistice intre eMAG si Asesoft care se vor concretiza mai usor acum vor fi baza construirii platformei de comert online eMAG la care sa aiba acces in egala masura orice distribuitor si comerciant, pe modelul Amazon.com. Viziunea eMAG ramane neschimbata si centrata in continuare pe nevoile clientului de a avea acces la o baza cat mai larga de produse, servicii si informatii, au explicat reprezenantii companiei.

”Nu o sa favorizam eMAG ca si client al Asesoft, o sa sprijinim in continuare toti partenerii Asesoft. eMAG reprezinta sub 10% din vanzarile Asesoft, eMAG vinde peste 15.000 produse de la peste 500 de producatori in timp ce Asesoft vinde aproximativ 2.000 de produse de la 50 producatori”, explica Razvan Ziemba, Director Executiv Asesoft.

eMAG detine o cota de piata de circa 70% din comertul online din Romania si a avut in 2008 o cifra de afaceri estimata la aproximativ 150 de milioane de euro, dublu fata de 2007.

Asesoft Distribution a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 127 milioane USD, in crestere cu 22% fata de anul anterior, iar pentru 2009 isi propune afaceri de 130 milioane USD. Compania de distributie IT are o baza de clienti formata din peste 1.000 reselleri activi si este furnizor important al retelelor de retail locale.

Asesoft lucreaza in 2009 cu o marja de profit de 1%

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri