Wolfgang Horak, vicepresedinte Fujitsu Technology Solutions pentru Europa de Sud-Est, considera ca cel mai greu moment prin care trec companiile in perioada de criza economica este schimbarea. La fel ca si in viata, schimbarea, desi este un proces dificil de urmat, poate reprezenta “salvarea” celor care nu stiu sau nu au curajul sa experimenteze strategii noi de iesire din impasul economic actual.
Odata cu preluarea participatiilor Siemens, concernul japonez high-tech a trecut in liga internationala de top, Fujitsu clasandu-se la nivel global in primii cinci producatori IT.

Ca urmare a transformarii Fujitsu Siemens Computers in Fujitsu Technology Solutions, compania a inceput sa adopte o noua pozitie strategica. Criza economica a influentat si ea noul plan al FTS, care prevede, in mare masura, schimbarea.

“In Romania am avut un focus pe segmentul consumer pana de curand. Consider ca orientarea pe un anumit segment este importanta pentru succesul unei companii, dar acum e momentul sa ne schimbam si sa ne orientam catre zona de enterprise. Vom alinia aceasta strategie si la nivelul Romaniei. Va fi nevoie de un amplu proces de transformare, de schimbare de competente, insa eu sunt de parere ca aceasta tehnica va da roade pentru Fujitsu”, a declarat Wolfgang Horak intr-un interviu acordat in exclusivitate Wall-Street.

De pe primul loc in Europa vom ajunge pe locul trei in lume

Asadar, cuvantul de ordine pentru Fujitsu Technology Solutions in perioada imediat urmatoare este “transformare”. Un plus in procesul care urmeaza il constituie criza economica. Pentru seful operatiunilor FTS din Europa de Sud-Est, actualul climat economic reprezinta chiar un favor adus companiei, care poate trece mai usor la un nivel superior.

Ducerea la bun sfarsit a procesului de transformare strategica a Fujitsu este imperativa, in conditiile in care producatorul de echipamente IT vrea sa devina o companie care sa furnizeze la nivel local tot ceea ce este disponibil pe plan global si invers.

“Vrem sa devenim globali, ne dorim sa scoatem ceea ce este mai bun regional si global si sa adaptam si sa distribuim serviciile si produsele noastre oriunde este nevoie de ele. In acest scop, apelam la parteneriate locale, facem achizitii, acordam o mai mare atentie angajatilor nostri, fara de care business-ul nu ar mai avea valoare si suntem atenti in permanenta la ceea ce se intampla in jurul nostru”, explica Horak.

De la debutul crizei, compania si-a format trei planuri: unul pesimist, unul realist si unul optimist. Reprezentantul Fujitsu Technology Solutions pentru Europa de Sud-Est nu poate afirma cu certitudine care este nivelul la care se situeaza compania in momentul de fata si care plan strategic se apropie mai mult sau mai putin de mediul ce caracterizeaza afacerea concernului IT.

“Tot ce stiu in prezent este ca piata de PC-uri se clatina. Chiar daca sunt voci care sustin ca aceasta a crescut, chiar si in contextul crizei, insa eu nu pot sa fac astfel de afirmatii. Un lucru care determina astfel de declaratii este ca netbook-urile au inceput sa fie incluse in aceeasi categorie cu desktop-urile si notebook-urile. Dar nu putem compara mere cu pere – netbook-urile, in opinia mea, se apropie mai mult de gadget-uri care vor disparea in cativa ani. Ele nu vor avea o prezenta indelungata in piata, asa cum arata anumite persoane din domeniu deoarece ele pot fi inlocuite usor de smartphone-uri sau computere”, arata cel care coordoneaza operatiunile FTS in 18 tari europene.

Ceea ce poate sa afirme insa Wolfgang Horak este ca piata de PC-uri a crescut in volum, dar nu si din punct de vedere al veniturilor.

Dupa cum sustine el, criza reprezinta pentru Fujitsu un favor, chiar daca “nimeni nu este fericit din cauza acestei situatii economice nefaste”.

Cel mai potrivit lucru pe care il poate face cineva in conditiile de fata si, implicit, si FTS, este schimbarea.

“Insa acest lucru, chiar daca este cel mai potrivit, nu este si cel mai usor. Schimbarea modifica oamenii, mentalitatea lor. Iar mentalitatea oamenilor, modul in care se comporta, se bazeaza pe imaginile din mintea lor, care, in final, le influenteaza deciziile. Din experienta proprie, am observat ca in perioade dificile, oamenii accepta mai greu o schimbare, daca nu se simt confortabili cu noua strategie, cu noul plan, ei prefera sa ramana la stadiul anterior, cu care sunt obisnuiti si in care au o incredere relativa”, explica seful companiei pe Europa de Sud-Est.

In plus, el crede ca schimbarea, pe timp de criza, da roade. “Este mai bine sa ne transformam in astfel de vremuri, deoarece asta inseamna ca suntem pregatiti sa infruntam orice este negativ si ne poate cauza probleme. Totodata, este ideal sa acceptam strategii noi, in loc sa ramanem inchistati intr-un plan vechi doar pentru ca suntem obisnuiti cu el.”

Fujitsu va aplica noua sa strategie si in Romania, intrucat este un proces important. Ceea ce cauta Wolfgang Horak in regiune sunt alternativele viabile, care sa ajute business-ul sa se dezvolte. El este de parere ca schimbarea depinde si de guvernamant, de cat de mult sustine Statul o companie sau alta sau de cat de mult sunt atrasi investitorii. “Iar Romania are un potential enorm; ca tara, reprezinta un nod de interes in listele investitorilor. Este drept si ca timpul nu se afla de partea acestei tari, chiar daca se fac eforturi de crestere in orice domeniu”, spune reprezentantul companiei.

In final, daca piata de PC-uri depinde de ceva anume in Romania, ea depinde de mediul economic in care se dezvolta, de guvernamant, de infrastructura IT. “Chiar daca tara voastra este competitiva si are un potential fantastic, ea are nevoie de schimbare. Iar schimbarea este grea, dar este necesara”, conchide Horak.

Citeste si Dragos Nicolaescu pleaca de la conducerea Fujitsu Siemens Romania
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri