GFK Romania: Vanzarile de telefoane mobile au scazut cu peste 20% in primele doua luni din 2010

Numarul telefoanelor mobile vandute a scazut in februarie cu 25% fata de aceeasi luna din 2009, conform unor date prezentate de compania de cercetare GFK Romania.

Pe de alta parte, in ianuarie numarul de unitati de telefoane mobile a scazut cu circa 20% fata de ianuarie 2009.

Piata de telefoane mobile era estimata la patru, cinci milioane de exemplare anul trecut de catre retailerii de telefoane mobile si operatorii telecom, telefoanele inteligente insemnand anul trecut circa 3,7% din totalul vanzarilor ca volum.

In ceea ce priveste valoarea pietei, anul trecut piata de telefoane mobile era estimata la 253 de milioane de euro, dintre acestea vanzarile de telefoane inteligente (smartphone) insemnand circa 21,4%, adica in jur de 55 de milioane de euro, potrivit GFK Romania.

Conform GFK, anul trecut singura perioada in care s-a inregistrat o crestere in ceea ce priveste vanzarile de telefoane mobile a fost luna iunie.

In timp ce in Romania, scaderea a continuat pe acest segment si in acest an, in celelalte tari din Europa de Est au fost inregistrate cresteri.

Astfel, in ianuarie cresterea a fost de 10% fata de prima luna din 2009, in timp ce in februarie a fost inregistrata o crestere de 15% fata de februarie anul trecut.


Evolutia vanzarilor de telefoane mobile in 2009 fata de 2008 si in primele doua luni din 2010 fata de aceeasi perioada din 2009.




Sursa: GFK Romania

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri