Compania Google, care detine cel mai mare motor de cautare, va crea un magazin de aplicatii pentru browserul web si sistemul de operare Chrome, prin care incearca sa atraga dezvoltatorii de pe platforme ca cea detinuta de Apple, scrie presa internationala.

Aplicatiile vor avea o caracteristica importanta, acestea fiind exclusiv online fara a putea fi descarcate pentru a rula pe telefoane sau computere. Aceste aplicatii au o grafica mai buna alaturi de reclame, dar si mai multe optiuni de navigare decat au paginile web traditionale, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Sundar Pichai, vicepresedinte Google pe zona de produse, a declarat ca dezvoltatoriii vor putea sa construiasca aplicatii care folosesc tehnologii standard, iar acestea pot fi oferite gratuit sau contracost. In prezent sunt peste 70 milioane de utilizatori activi ai browserului Chrome, in crestere fata de 30 milioane in luna iunie a anului trecut.

Desi Google detine un magazin de aplicatii pentru soft Android, magazinul Chrome isi propune o campanie separata prin care sa incurajeze dezvoltatorii de software sa construiasca aplicatii web in locul soft-urilor ce pot fi descarcate.

In acest an, Google, alaturi de un numar de parteneri hardware, vor sa introduca primul terminal care va folosi sistemul de operare Google Chrome, care va suporta doar soft-uri ce ruleaza online.

De asemenea, compania care detine cel mai popular motor de cautare a anuntat ca o subsidiara a YouTube a inceput sa converteasca intregul catalog de clipuri in WebM, un nou standard pentru continutul video pe care compania vrea sa il implementeze in intreg mediul online.

WebM incorporeaza un codec VP8, un software de compresie video care permite transmiterea imaginilor intr-o calitate mai buna, detinut de Google in urma achizitiei On2.

Google a mai anuntat, in cadrul conferintei anuale Google a dezvoltatorilor, ca orice crestere a utilizarii internetului ajuta modelul de busines al companiei, aproape toate veniturile provenind din publicitate online, desi Google Apps, care ofera aplicatii pentru companii, a crescut semnificativ.

Executivii companiei de internet vor sa lanseze tehnologia de recunoastere faciala care se confrunta cu critici legate de incalcarea intimitatii, scrie Financial Times (FT).

Eric Schmidt a declarat in repetate randuri ca probleme de intimitate au determinat managementul companiei sa revizuiasca procedurile si sa lanseze noi tehnologii. Potrivit executivilor Google, recunoasterea faciala este una dintre principalele subiecte in dezbaterile interne.

"Recunoasterea faciala este un exemplu ca tot ceea ce facem trebuie sa fie planificat cu mult timp inainte, discutat si criticat. Cand treci prin astfel de situatii, incepi sa analizezi procedurile de management", a declarat Schmidt.

Recunoasterea faciala poate deveni urmatorul subiect de discutii legat de intimitate, dupa ce Google este implicata intr-un scandal asemanator prin stocare neintentionata a informatiilor. Google deja foloseste tehnologia in serviciul sau de poze Picasa si permite utilizatorilor sa faca insemnari pe poze, iar cand o cautare este executata intr-un album sunt sugerate si alte poze in care aceeasi fata apare.

Avocatii sunt ingrijorati ca adaugarea functiei de recunoastere faciala va permite utilizatorilor sa urmareasca persoane straine prin intermediul fotografiilor, fiind un instrument ideal pentru violatori si pentru furtul de identitate.

Google este ingrijorata ca ar putea pierde un important avantaj prin amanarea lansarii deoarece sunt companii precum Face.com, care dezvolta instrumente de recunoastere faciala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri