Grupul petrolier ungar Magyar Olaj es Gazipari (MOL), in care grupul austriac OMV controleaza 10% din actiuni, a anuntat miercuri realizarea unui profit net de 187,4 miliarde forinti (692 milioane euro) in primul semestru al acestui an, adica o crestere de 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
In perioada ianuarie-iunie 2006, Mol a generat venituri de 1.500 miliarde forinti, in crestere cu 34 de procente comparativ cu semestrul I 2005. Profitul operational s-a situat la 257,5 miliarde forinti, in crestere cu 52 de procente. Profitul per actiune pe primele sase luni a fost de 1.888 forinti (6,98 euro), in crestere cu 44% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Mol a precizat ca aceste rezultate in crestere se datoreaza si vanzarii activelor sale din domeniul gazului natural catre grupul german E.ON, informeaza Rompres.

Cel mai mare actionar individual la Mol este concernul austriac OMV, proprietarul Petrom, cu o participatie de 10 procente. Urmeaza grupul bancar francez BNP Paribas cu o participatie de 8,6 procente si fondul de investitii SPV Magnolia cu un pachet de 5,5% din actiuni. Partea controlata de statul ungar a scazut la 1,7 procente dupa ce Agentia de privatizare din Ungaria (APV) si-a vandut participatia de 10% pe care o controla in Mol. Restul de 57,5% din actiunile companiei petroliere ungare se gasesc in mainile investitorilor institutionali din strainatate.

La finele lunii martie 2006, Mol avea in Romania 135 de benzinarii si controla 13 procente din piata distributiei de carburanti. in 2005 Mol a platit 70 milioane dolari pentru a prelua cele 59 de benzinarii pe care le avea grupul Royal Dutch/Shell in Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri