Grupul alimentar Mondelez International, care produce dulciurile Oreo, Toblerone şi alte mărci, a anunţat că a redus operaţiunile din Rusia şi intenţionează până la finalul anului să le transforme într-o afacere independentă, cu un lanţ de furnizare autonom, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Grupul american, care se confruntă cu un adevărat boicot în regiunea scandinavă din cauza faptului că în continuare este prezent în Rusia, a precizat că a eliminat orice noi investiţii de capital, lansări de produse şi cheltuieli de publicate în media pe piaţa rusă.

"Ca rezultat al acestor acţiuni, au scăzut semnificativ importurile şi cota de piaţă", se arată într-un comunicat al Mondelez International.

În timp ce majoritatea companiilor occidentale şi-au vândut activele din Rusia, după invazia declanşată anul trecut de Moscova în Ucraina, altele, printre care şi Mondelez, au decis să rămână în Rusia, în pofida criticilor venite de la angajaţii din alte ţări.

Recent, Ucraina a desemnat retailerii Mondelez, Bonduelle și Metro drept sponsori ai războiului dus de Rusia în Ucraina.

Acuzațiile formulate se refereau fie la faptul că entitățile menționate ar finanța direct războiul din Ucraina prin faptul că nu au încetat să facă afaceri în Rusia, fie că nu respectă întocmai sancțiunile impuse Rusiei.

Pe de altă parte, CEO-ul Mondelez, Dirk Van De Put, și-a apărat poziția de a rămâne pe piața din Rusia, spunând faptul că este "cea mai dificilă decizie a vieții sale".

Sursa foto: Facebook / Mondelez International

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri