Compania de carti de credit American Express a inregistrat o scadere a profitului trimestrial de 38%, pe fondul pierderilor din sectorul creditelor, ceea ce a dus la o depreciere a titlurilor la sfarsitul sedintei de tranzactionare.

Reprezentantii companiei au declarat ca cei mai multi clienti si-au redus cheltuielile si au prelungit perioadele de plata a facturilor.In aceste conditii, American Express nu mai poate atinge tinta anuala de crestere cu 4-6% a castigurile per actiune, potrivit reprezentantilor companiei.

Clientii companiei sunt in mare majoritate persoane instarite iar dificultatile pe care acestia le intampina la plata creditelor indica o temperare a cresterii economice.

Un alt motiv al rezultatelor slabe inregistrate in ultima perioada de compania americana poate fi o reducere a extinderii, a declarat directorul de investitii al Horizon Investment Services, Richard Moroney.

Castigurile din al doilea trimestru ale American Express, a patra companie americana de carduri ca marime, au scazut pana la 653 milioane de dolari (56 de centi/actiune), de la 1,057 miliarde de dolari si 56 de centi/actiune, inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

Compania a alocat in al doilea trimestru al acestui an 1,88 miliarde de dolari pentru a acoperi pierderile, aproape dublu fata de suma de 977 miloane de dolari, alocata pentru aceeasi perioada a anului 2007.

"Obiectivul nostru este sa castigam o cota de piata mai profitabila", a anuntat in cadrul unei conferinte directorul executiv, Kenneth Chenault.

Numarul de detinatori de carduri American Express la nivel international este de 90,1 milioane, in crestere fata de 82,2 milioane de posesori, in anul 2007.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri