Autoturismele franceze pierd teren in Europa

Vanzarile grupului PSA (care cuprinde constructorii Peugeot si Citroen) au scazut, in primele sase luni ale anului, in Europa Centrala si de Est cu 20,5%, pana la 97.000 de unitati, fata de perioada similara a anului trecut. Anul trecut vanzarile au crescut masiv pe fondul psihologic al fricii populatiei ca vor avea loc majorarii ale preturilor dupa aderarea la Uniunea Europeana.

Cele mai mari scaderi au fost consemnate in Polonia, Ungaria, Cehia, Slovenia, Croatia si Slovacia, unde vanzarile au scazut cu 14,4%, se arata intr-un comunicat al companiei. Grupul francez a comercializat pe aceste piete 52.000 de vehicule. Potrivit comunicatului PSA Peugeot Citroen, vanzarile globale aferente primului trimestru au crescut cu 0,6%, pana la 1.754.000 unitati.

Dintre acestea 1.028.000 au fost Peugeot si 726.000 Citroen. Pe piata vest-europeana, inmatricularile de autoturisme si autovehicule comerciale usoare produse de PSA au inregistrat o scadere de 2,3%, pana la 1.292.000 unitati, dintre care 687.000 Peugeot si 604.000 Citroen. In afara statelor Europei de Vest, exceptand centrul Europei si Turcia, compania a continuat sa inregistreze un ritm de crestere al vanzarilor. Rezultate asemanatoare a consemnat si celalalt constructor francez Renault. El a avut vanzari, pe primele sase luni cu 3.6% mai mult decat anul trecut (1.355.621 unitati). Renault a vandut in primul semestru, in Europa de Vest, cu 2,2% autoturisme fata de perioada similara a anului trecut.

Cele mai slabe rezultate ale Renault au fost consemntate in Turcia si Europa Centrala. Declinul din Europa Centrala a fost de 12%, fata de primele sase luni ale lui 2004. Cele mai importante reduceri s-au inregistrat in Polonia, 31,3%, si Ungaria, 10,1%. Ca si Peugeot si Citroen, si Renault a avut rezultate mai bune in afara Europei.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri