Declaratia 088 a fost eliminata, insa motivul care a determinat ANAF sa introduca acest formular, obligatia contribuabilului de a-si demonstra intentia si capacitatea de a desfaura activitati impozabile este inca prevedere in lege. Aceasta situatie, in care se creaza un vid privind modalitatea de raportare ar putea conduce la situatia in care fiecare administratie fiscala va trata diferit solicitarile de inregistrare in scop de TVA, a declarat Gabriel Sincu, director executiv, asistenta fiscala si juridica, EY Romania.

"Toata problema nu vine din acel 088, pe care toata lumea il plangea si l-au scos acum sa se bucure tot poporul. Problema vine din legislatie, care spune ca tu, contribuabil, trebuie sa ai intentia si capacitatea de a a desfasura activitati impozabile. ANAF venise si facuse Declaratia 088 tocmai pentru a verifica treaba asta. Acum am scos Declaratia 088, dar alea fiind acolo (in lege, n.r.), fiecare autoritate fiscala o sa-si faca 088-ul ei si o sa innebunim cu totii pentru ca nu o sa mai stim - unul o sa vrea una, altul o sa vrea alta", a afirmat Gabriel Sincu, intr-o discutie cu presa pe marginea conferintei anuale de fiscalitate a EY.

Ma tem sa nu fie mai rau decat inainte

Administratiile fiscale cer companiilor, la solicitarea acestora de a se inregistra in scop de TVA, sa-si demonstreze intentia si capacitatea de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA.

"Fiecare administratie fiscala, atunci cand ma duc sa ma inregistreze, imi zice: <<te rog sa-mi demonstrezi intentia si capacitatea. Vreau sa-mi arati nu stiu ce>> Poate sa-ti refuze si sa spuna ca nu ai capacitatea de a desfasura operatiuni impozabile. Trebuie sa vedem ce se intampla cand oamenii se duc sa se inregistreze in scop de TVA, sa vedem ce zice ANAF", a spus Gabriel Sincu.

Citeste si:
Florin Citu, despre motiunea depusa de PSD impotriva sa
Florin Citu, despre motiunea...

E ca balaurul si vor iesi 40 de capete acuma, pentru ca nu l-am omorat

Solutia, ca pentru cele mai multe dintre problemele legate de birocratia excesiva in ce priveste raportarile catre ANAF, va veni probabil din implementarea programului RAMP, a spus Gabriel Sincu.

Proiectul RAMP are o valoare totala de 70 milioane euro si se va incheia in anul 2019, jumatate din achizitii fiind deja realizate. Programul vizeaza informatizarea ANAF, situatie in care ANAF nu va mai avea nevoie sa ceara multe dintre informatiile pe care le solicita in prezent.

Citeste si:
Fiscul bate mai des la usa firmelor: inspectiile au crescut de 3 ori
Sondaj PwC: Fiscul bate mult...
Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Legal Business »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
ANAF anunta ca nu face descinderi in apartamentele romanilor