Un absolvent de medicina care lucreaza in prezent in productia de evenimente si film si-a transformat pasiunea pentru navigatie, veche de 15 ani, intr-o afacere care poarta numele Mojo Sailing. Cursurile de navigatie si organizarea de casatorii civile sau teambuidinguri pe mare au generat venituri de circa 250.000 de euro, anul trecut, iar afacerea de nisa, care sustine pasiunea pentru sport, este estimata sa creasca si anul acesta.

La 28 de ani, Andrei Ionescu se urca intr-o barca cu motor si incepea sa ii placa sa conduca pe apa. Apoi, s-a urcat la bordul unui velier si a plecat intr-o excursie in Grecia si s-a inscris, ulterior, la cursuri pentru a manevra ambarcatiuni cu vele. Lucrurile au evoluat, Andrei a format o echipa de regata pe o barca mica cu vele si, impreuna, au inceput sa cumpere barci si veliere cu care sa se distreze si cu care sa participe la regate si alte competitii.

In urma cu cinci ani, impreuna cu un prieten, Catalin Corduneanu, au decis sa isi transforme pasiunea pentru navigatie intr-o afacere: Mojo Sailing. Pana acum, au investit intre 300.000 si 350.000 de euro in afacerea care le sustine pasiunea pentru sportul pe mare. Ulterior, au infiintat un ONG, Club Sportiv de Yachting, pentru activitati sportive si yachting sportiv si au ajuns la trei echipe cu circa 50 de membri afiliati, anual. Cotizatia anuala pentru a fi membru este de 1.000 de euro si sunt incluse participarea la regate si echipamentul.

"Nu este un sport scump pentru participant. Ai mai mare nevoie de timp decat de bani", spune Ionescu.

Andrei Ionescu a terminat Facultatea de Medicina, a lucrat in domeniul farmaceutic, in marketing si a ajuns sa se ocupe de productia de evenimente si filme. In prezent este asociat intr-o firma de organizare evenimente si productie de film. Zece zile pe luna si vreo doua ore zilnic sunt dedicate, insa, Mojo Sailing, cu tot ce implica: regate, competitii, cununii civile sau excursii in larg.

Cursurile de la Scoala Nautica

De anul trecut au introdus cursuri autorizate de Autoritatea Navala Romana (ANR) pentru obtinerea permisului de skipper, unde au participat, pana acum circa 1.000 de persoane. Cursurile constau intr-o parte teoretica, desfasurata in Bucuresti si una practica, pe lacul Snagov, pentru barcile cu motor si pe mare.

Cursurile se organizeaza in perioada martie-noiembrie. Pretul acestora variaza intre 100 si 500 de euro. Cursurile si examenul pentru obtinerea certificatului de operator radio si cursurile pentru skipper costa 100 de euro, cursurile pentru a obtine certificatul international de conducator ambarcatiuni cu vele costa 200 de euro. Cursurile care au la pachet certificate pentru a naviga pe cai interioare, cat si pe ape marime se ridica la 500 de euro.

Profilul cursantilor este foarte variat, de la antreprenori, CEO de companii la IT-isti. Ce ar trebui sa aiba cursantii, pe langa suma pe 1.000 de euro anual, este timpul pe care sa il dedice regatelor sau altor activitati organizate de cei de la Clubul Sportiv de Yachting. In prezent, echipa Mojo Sailing are sase membri, skipperi si personal care deserveste scoala. Corpul profesoral nu este angajat, ci are contracte pe drepturi de autor.

Pe langa cursurile de la Scoala Nautica, Mojo Sailing mai organizeaza petreceri pe yacht, casatorii pe mare sau o zi petrecuta in largul Marii Negre. Daca un cuplu decide sa se casatoreasca in largul marii, acestia trebuie sa plateasca pentru o ceremonie civila la care ar participa 12 persoane, 750 de euro, in cursul saptamanii si 950 de euro, in weekend. O petrecere sau o sedinta foto pe yacht costa 500 de euro. De asemenea, la bordul velierelor se mai organizeaza teambuilinguri pentru angajatii companiilor.

Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 250.000 de euro, mai mari decat anul anterior. Din total, peste jumatate au fost generate de Scoala Nautica, in timp ce organizarea de evenimente pe mare: casatorii sau teambuildinguri, a reprezentat celelalte surse de venituri.

Ca sa se sustina doar de pe urma Mojo Sailing, fondatorul Andrei Ionescu ar trebui sa renunte la activitatea sportiva, la competitii si regate si sa se ocupe doar de cursuri si de cruising, dar nu vrea. Afacerea de pe mare poate fi profitabila, dar nu iti aduce mari venituri, ci doar un stil de viata decent.

"Poate fi profitabila, dar e limitata, nu poti sa speri ca o sa ajunga mare. E in crestere, dar e o afacere de nisa. Nu poti sa te astepti sa ai un succes material extraordinar din asta. Sa te intretii, sa ai un trai decent, da. Cam aici se opreste", marturiseste Andrei Ionescu.

Sursa foto: Arhiva Mojo

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri