Nicoleta Hrițcu a deschis, în 2012, la vârsta de 30 de ani, Cuptorul Moldovencei, un business 100% ieșean. Totul a început din pasiunea pentru gătit, pe când era acasă și aștepta al doilea copil.

Deoarece plăcintele moldovenești erau atât de cunoscute peste tot, antreprenoarea a încercat să caute produse similare în cofetăriile din Iași. Descoperind golul din piața produselor de patiserie și cofetărie gătite în mod tradițional, așa a reușit antreprenoarea născută peste Prut să transforme gustul bucatelor tradiționale în adevărate bunătăți pentru locuitorii din Iași.

„Am găsit un spațiu, am angajat o persoană, am cumpărat ceva echipamente și am dat drumul la treabă. În laboratorul mic am stat nouă luni, timp în care mi-am dat seama care este apetitul publicului. Am avut curajul să iau un credit și să ma mut într-un laborator mai mare, cu un magazin de desfacere. Și așa am ajuns aici”, spune fondatoarea business-ului.

Prima cofetărie cu specific local a luat naștere dintr-o investiție inițială de 20.000 euro, din care 10.000 euro a fost finanțare guvernamentală.

„Antreprenoriatul este o chemare, nu oricine este făcut să fie antreprenor. Este o activitate foarte vie, unde poți să evoluezi foarte frumos, dar în același timp este și foarte stresant. Nu e musai ca toată lumea să fie antreprenor”, spune Nicoleta Hrițcu, fondatoarea Cuptorul Moldovencei (foto).

Planurile de business pentru 2021

Începutul de an se anunța a fi unul de prisos pentru business-ul Cuptorul Moldovencei. Pentru 2021, Nicoleta Hrițcu are planuri mari: în următoarele trei - patru luni intenționează să mute producția într-o nouă hală din Iași, precum și să deschidă două noi magazine în acest an, tot în Iași.

„Vom ajunge astfel la 10 magazine Cuptorul Moldovencei până la sfârsitul anului și ne oprim aici cu Iași. În prezent, avem șapte locații și vrem să ajungem și în alte orașe din România. Cu siguranță că până în 2022 vom ajunge și în alte orașe, nu doar în București”, spune antreprenoarea.

Antreprenoarea ia în serios și ideea de a deschide francize în mai multe orașe din România, spunând că vor începe discuțiile pentru magazinele Cuptorul Moldovencei în sistem de franzică în a doua jumătate a anului acesta.

În ceea ce privește lansările de noi produse, Nicoleta Hrițcu spune că va introduce în portofoliul deja existent 3 noi produse: prăjitura Cremeschnitte, precum și alte rețete pentru prăjituri de post.

Cuptorul Moldovencei are în prezent peste 60-70 de produse, în topul celor mai cumpărate fiind torturile, prăjiturile de casă și plăcintele.

Cum a arătat anul 2020

Nicoleta Hrițcu spune că pandemia a prins pe picior bun Cuptorul Moldovencei din prisma faptului că afacerea are magazine proprii în cartiere și nu în centre comerciale sau pe străzi pietonale.

„În orice cartier din Iași găsești Cuptorul Moldovencei și datorita acestui fapt nu ne-a afectat asa mult criza traficului mic din magazine sau de pe străzile pietonale. A fost puțin debusolant lockdown-ul de la început, când 30 de zile a fost totul închis. Atunci au existat pierderi în vânzări și am înregistrat scăderi de 20-30%, însă ne-am ținut de planul de dezvoltare stabilit”, spune antreprenoarea.

Deși mai multe afaceri au fost nevoie să se despartă de câțiva angajați, Nicoleta Hrițcu spune că a reușit să își păstreze echipa închegată și să continue investițiile, deschizând două noi locații în Iași anul trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri