“De la Bunica” este un business pus pe picioare de Maria Rentea la începutul acestui an, care îmbină perfect vechiului cu noul, aducând zestrea bunicii în dulapul femeilor de azi. A demarat cu o investiție inițială de 3000 de euro - pentru achiziţia primelor echipamente, a materiei prime şi amenajarea atelierului din Râmnicu Vâlcea -, iar, de curând, Mia a investit încă 10.000 de euro într-un utilaj de brodat şi alte materii prime.

Pasiunea Mariei pentru croitorie și haine a fost moștenită chiar de la bunicile sale. A crescut fiind fascinată de ceea ce putea să realizeze una dintre bunicile ei la maşina de cusut Nicoleta, cea pe care o puteam găsi la un moment dat în fiecare gospodărie. Iar, mai recent, a descoperit artizanatul manual prin intermediul celei de-a doua bunici, care şi astăzi continuă să croşeteze, fiind chiar principala „sursă” de materie primă a proiectului.

„Proiectul «De La Bunica» a luat naştere într-un mod foarte spontan, având în atelier câteva ţesături primite chiar de la bunica mea. Le-am contopit după preferințele estetice proprii şi astfel au apărut primele jachete care s-au bucurat de aprecierea publicului într-un timp destul de scurt”, povestește tânăra antreprenoare.

Așadar, în atelierul “De La Bunica” se fac haine purtabile, uşor de integrat în garderoba femeilor moderne, din ţesături și materiale de calitate. Fiecare haină “De La Bunica” este unicat, piesele vestimentare fiind realizate din combinaţii de ţesături tradiţionale, autentice şi materiale clasice, comune. Realizarea unei piese vestimentare „De La Bunica” este încă un proces creativ ce decurge în mod natural.

Ne place să ne lăsăm în voia imaginației şi să realizăm combinaţii de culori, texturi şi materiale cât mai spontane şi naturale, neînfrânate de principii estetice clasice. În ceea ce priveşte manufactura, căutăm să avem un proces cât mai corect şi curat, iar produsul final să îndeplinească anumite standarde de calitate, mai ales că lucrăm cu materiale vechi, groase şi dure în majoritatea cazurilor, în combinaţie cu materiale clasice, comune precum pânza topită, bumbacul sau inul”, mai afirmă Maria.

Dar ceea ce este cu adevărat special la creaţiile „De La Bunica” este nostalgia și întoarcerea către tradiții.

Alegem forme cu iz tradiţional, dar purtabile, şi adăugăm o urmă de nostalgie prin ţesăturile cu o vechime considerabilă. Astfel realizăm un «memento mori» vestimentar, rezultatul provizoriu al întâlnirii dintre trecut şi prezent.

Maria Rentea, fondatoare "De La Bunica"

Dacă la începuturile proiectului De La Bunica, tipologia clienţilor este foarte bine definită - absolut toţi aveau interese sau preocupări din spectrul artistic, fie că erau artişti la rândul lor sau doar entuziaşti -, acum din ce în ce mai multe persoane care nu au legătură cu lumea artelor îşi doresc să deţină ceva „De La Bunica”, de multe ori fiind chiar invers proporțional cu personalitatea şi stilul lor de zi de zi.

“Toți clienții noștri au în comun iubirea faţă de tradiţie, dorinţa de a păstra viu specificul clasic românesc în vremurile acestea contemporane, dictate de trenduri fast fashion”, mai explică tânăra antreprenoare.

Prețurile produselor “De La Bunica” sunt între 100 și 200 de lei pentru o bluză, jachetele costă între 200 și 400 de lei, iar o rochie în jur de 200 de lei.

Pe termen scurt și mediu, Maria își dorește o extindere a atelierului, şi, implicit, a serviciilor şi a produselor pe care le oferă, așa că nu exclude ideea unui showroom integrat în viitorul spaţiu de creație. Dar focusul rămâne în continuare pe vânzările online și pe prezenţa la cât mai multe evenimente şi târguri cu specific vestimentar. De asemenea, în primele lui ale anului 2024, va demara procesul de înregistrare a mărcii “De La Bunica”.

Sursa foto: De La Bunica

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri