Telemunca a căpătat o importanță semnificativă în ultima perioadă, fiind un mod de lucru încurajat de majoritatea angajatorilor, din cauza riscurilor epidemiologice. Chiar dacă lucrezi din confortul casei, volumul și îndatoririle presupun realizarea activităților obișnuite de muncă, așadar, organizarea unui spațiu propice în interiorul locuinței poate aduce doar beneficii, în ceea ce privește creșterea randamentului și a productivității.

Astfel, indiferent de preferințe, un birou sustenabil ar trebui să se adapteze nevoilor tale zilnice. Dacă lipsa spațiului constituie o problemă, în cele ce urmează am pregătit o serie de idei ingenioase, care vor crea, la final, un echilibru între funcționalitatea spațiului de lucru și confortul încăperii alese.

Alege și delimitează locul în care vei lucra

În primul rând, găsește un loc ferit și liniștit pentru amplasarea biroului de lucru, departe de surse de zgomot și circulație intensă. Chiar dacă nu poți aloca biroului de acasă o întreagă încăpere, fii creativ: un colț mai retras al livingului, al dormitorului sau chiar mansarda se pot încadra în categoria soluțiilor utile.

Încearcă să eviți, pe cât posibil, factorii externi care îți pot distrage atenția cu ușurință, prin montarea unui paravan care deține capacitatea de a absorbi zgomotul din jur. Un astfel de accesoriu va crea o atmosferă intimă, plăcută și liniștită, perfectă pentru a îndeplini diversele sarcini de lucru.

Retail jobs

Amenajează și depozitează mobilierul

În funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție, trebuie să iei în considerare amplasarea mai multor obiecte de mobilier. Pe lângă biroul propriu-zis, vei mai avea nevoie de un scaun, un dulap pentru depozitare și o sursă de iluminat.

Pentru început, în ceea ce privește biroul, atât forma, cât și dimensiunea depind în totalitate de locul disponibil. Menține un aspect uniform și echilibrat în camerele de mici dimensiuni, prin montarea unui birou în forma literei L, sau chiar unul rabatabil. Ambele opțiuni sunt potrivite pentru economisirea spațiului sau creșterea mobilității.

Din punctul de vedere al eficienței și originalității, un birou ergonomic poate să corespundă cerințelor tale, deoarece oferă libertate de mișcare. Pentru un aspect armonios, adaugă un scaun ergonomic, care oferă sprijin și păstrează o postură corectă în timpul muncii, un lampadar cu lumină reglabilă și o unitate pentru depozitare cu roți.

Citeste si:
Peste 80% dintre angajați spun că lucrul de acasă le-a afectat...
Sondaj: Peste 80% dintre...

Cu siguranță, ordinea te va ajuta să închei mai repede sarcinile de lucru, de aceea, este important să organizezi fiecare document în funcție de rolul său, ține mereu aproape agende pe care să-ți notezi lucrurile importante sau întâlnirile de peste zi și, desigur, un recipient cu instrumente de scris.

Creează o amprentă personală prin obiecte decorative

Mai presus de orice, biroul de lucru ar trebui să reflecte personalitatea și creativitatea ta. Atunci când ești înconjurat de obiectele preferate, care te inspiră și-ți aduc o stare de bine, randamentul atinge cote maxime și vei încheia mai repede sarcinile propriu-zise. Fie că ne referim la plante decorative, lumânări parfumate, poze cu citate inspiraționale sau accesorii de birou colorate, vei crea un ambient perfect pentru muncă.

Citeste si:
TonerPartner.ro - partener pentru biroul tău
TonerPartner.ro - partener...

Un alt element cheie care contribuie la o excelentă organizare sunt pauzele. Chiar dacă ai schimbat mediul de lucru, asta nu înseamnă că timpul dedicat recreeri și relaxării trebuie abandonat. Din contră, pentru a spori nivelul de concentrare, ia-ți pauze regulate după fiecare oră, ridică-te de la birou și deconectează-te pentru câteva momente.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri