Criza a injumatatit vanzarile de bijuterii din aur si pietre pretioase

Vanzarile de bijuterii din aur si pietre pretioase si semipretioase au scazut cu 50% in ultimul an si jumatate, la aproximativ 9,7 de tone pe an, din care o treime reprezinta piata neagra, reiese din datele federatiei de profil.

"Inainte de a intra in criza, acum un an, un an si jumatate, se vindeau si se cumparau 15 tone de bijuterii de aur si pietre pretioase si semipretioase, la care se adaugau circa 45 de tone de bijuterii din argint. Acum piata a scazut cu 50%", a declarat presedintele executiv al Federatiei Metalelor si Pietrelor Pretioase si Semipretioase Diamond-Gold (FMPPS-DG), Mihail Pacioianu, citat de Mediafax.

El a aratat ca acestea reprezinta tranzactiile realizate prin intermediul celor peste 7.000 de firme autorizate sa desfasoare activitati cu metale si pietre pretioase si semipretioase, si nu includ vanzarile "cu sacosa" de bijuterii aduse din Turcia sau alte tari.

"Pe langa vanzarile firmelor autorizate estimarile noastre arata ca inca 30% din total reprezinta tranzactii pe piata neagra, ceea ce creeaza concurenta neloiala. In perioada 1989-2000 a existat un vid legislativ in domeniul comertului cu astfel de produse, astfel ca piata neagra ajungea la 80% din vanzari, dar in 2000 a fost adoptat un act normativ, iar de atunci piata neagra s-a redus la 30%", a explicat Pacioianu.

Federatia cuprinde 14 patronate, care totalizeaza 90% din cele peste 7.000 de societati autorizate in care lucreaza circa 100.000 de angajati.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Setari Cookie-uri