Rezultatele financiare, pozitionarea pe piata raportata la studiile BRAT si SNA si valoarea brandului sunt cele trei componente in functie de care se calculeaza valoarea unui business de media, potrivit lui Razvan Corneteanu, consultant media cu experienta in managementul de presa, prezent la conferinta "Inovatia in media".
“Am fost implicat in evaluari de branduri, lansari, tranzactii”, a spus Razvan Corneteanu, fost director general Adevarul Holding, care in ultimii ani a mai ocupat diferite pozitii de management in cadrul Ringier Romania. “In 2001 eram singurul roman care stia ca EVZ va fi cumparat de Ringier. Am fost implicat in cumpararea ProSport de la Adrian Sarbu de catre Ringier. Lansari si relansari gandite si puse in practica de compania Ringier”.

Cele trei elemente care conteaza in stabilirea valorii unui produs media sunt: rezultatele financiare din ultiimii doi-trei ani; pozitionarea pe piata, raportata la BRAT si la SNA; valoarea brandului.

Valoarea unei companii se calculeaza ca multiplu de EBITDA intre 2,5-7 ori, in majoritatea cazurilor, spune Corneteanu. “In ultimii trei ani noutatea nu vine din lipsa EBITDA, ci din absenta due diligence. Investitorii au inceput sa cumpere rapid si dupa ureche in ultimii doi-trei ani. Bancherii au idei preconcepute ca din presa nu se pot face bani. Majoritatea habar nu au, nu inteleg businessul de media. Ideea este nociva si falsa”.

Managerul de presa a dat exemplul mai multor produse media care au fost profitabile in trecut: Capital, care timp de peste 10 ani a produs peste un milion de franci elvetieni pe an, potrivit lui Corneteanu; EVZ, care in perioada lui Cornel Nistorescu, avea profit constant; Libertatea, care “a generat probabil cele mai mari profituri din presa romaneasca – peste 8 milioane de franci elvetieni profit anual”; ziarele de sport, in special cele conduse de Ioanitoaia si Tolontan; Adevarul, care in anul anterior ar fi avut un profit 5 milioane de euro, potrivit fostului sef Adevarul Holding; Ziarul Financiar, care are profit “constant si respectabil”.

“ Atata timp cat privim 50-100 de milioane de euro ca sume fabuloase pentru a sustine o investitie in media, gandim mic. Azi nu se mai poate face performanta in media uitandu-ne sub unghie”, a mai spus el.

Cat despre valoarea brandurilor de media, Corneteanu spune ca aceasta a fost adesea “cioplita” din cauza proprietarilor. “Rareori o tara a construit, crescut si alterat branduri precum Romania”.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri F