Materialele publicitare gonflabile au acaparat tot mai mult din industria de advertising. Incepind de la promotia unui produs pina la campaniile electorale, totul se poate face la marimi impresionante.

In Romania exista doi producatori de materiale gonflabile destinate industriei publicitare. Cel care a venit primul cu ideea este Marian Ceausu, general manager Wind 94 Prod. In cazul lui, inceputul a fost sub imperiul improvizatiei. Investitia initiala: un fier vechi luat de la fabrica unde lucra, un ventilator imprumutat de la varul lui si citeva textile. Referitor la capitalul uman, firma avea pe atunci doi angajati: Ceausu si sotia lui. Rezultatul? Atractia numarul unu in cadrul campaniei publicitare Coca Cola: o cutie de 2 metri pentru care a cistigat la vremea aceea, in 1994, aproximativ 400 de dolari. Era greu deoarcece trebuia sa improvizam incepind de la materialul folosit pina la cernelurile de scris pe care le-am fabricat eu prin amestecul mai multor solutii, spune Ceausu. A urmat o reclama pentru Pepsi, contract obtinut prin prezentarea cutiei de Coca-Cola si lista clientilor nu s-a oprit aici. Acum Wind 94 Pro are la activ campania pentru Bergenbier, citiva producatori de masini, precum si candidati la primarie si presedintie.

Succese cu materie prima romaneasca

Am avut noroc pentru ca am stiut sa ma folosesc de materiile prime existente in Romania, lucru ce l-am invatat in Facultatea de Chimie, pe care am absolvit-o, si datorita faptului ca stiam sa cos, job cu care m-am intretinut in facultate, explica managerul Wind 94 Prod. Potrivit acestuia, secretul afacerii consta in creativitate, improvizatie si comunicare.

5.000 de euro pentru o gonflabila

Majoritatea firmelor cheltuiesc aproximativ 20.000 de euro pentru materiale gonflabile necesare unei campanii publicitare. Costurile incep de la 800 de euro pentru un material publicitar de 1.70 metri si pot ajunge pina la 5.000 de euro pentru unul de zece metri. In cazul defectiunilor, Ceusu asigura si service-ul, chiar si la domiciliul clientului. Garantia este de 12 luni pentru materialele defectate din vina producatorului. In service se pot face atit reparatii cit si modificari ale mesajului publicitar in sine.

Materiale umplute cu aer pentru viitori primari

Pentru a-si atrage clientii, consumatorii de reclama vor de obicei sa-si vada produsele cit mai umflate. Moda a prins repede si in rindul partidelor politice carora le place sa-si posteze sigla pe baloane sau pe diverse figurine. Perioada de virf o reprezinta alegerile de la primarii, pentru ca atunci se voteaza persoana, iar aceasta vrea o campanie cit mai personalizata, explica managerul de la Wind 94 Prod. Cit despre modelele preferate, ideile sint multe, dar nu toate pot fi puse in aplicare.

Vin foarte multi cu idei in care nici ei nu cred. Oricum, noi incercam sa le punem in aplicare pe toate, spune Ceausu. De asemenea, in ultima perioada clientii vor si ceva miscare, astfel ca preferinta numarul unu consta in dirijabile.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri