"Anii 2015 si 2016 au adus pentru piata de media cele mai mari cresteri de dupa criza, iar acest trend este asteptat sa continue. Aceasta evolutie pozitiva depinde, insa, si de factori ce tin de economia tarii, fiind astfel ajutata anul trecut de cresterea consumului intern pe fondul cresterii salariului mediu pe economie, dar si al scaderii TVA. Cu toate acestea, consumul de media pe cap de locuitor, situat in 2016 la valoarea de 17 euro, este mult sub nivelul de cca. 70 euro inregistrat la nivel global si incomparabil cu cel de peste 150 euro atins in tarile din vestul Europei”, afirma Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Desi ponderea digitalului creste in mod constant in ultimii ani, Romania ramane totusi o piata puternic dominata de TV, cu un procent de 65%. Tinand cont de versatilitatea ofertei de posturi TV comerciale, combinata cu un declin in audiente pe principalele categorii de public vizate, dar si cu o crestere sustinuta a veniturilor din publicitate in 2016 si 2017, preturile TV se afla sub o puternica presiune inflationista. Totusi, acest canal a fost principalul motor al pietei de media anul trecut, cu o crestere de 13%, cea mai mare de dupa 2009, ajungand la valoarea de 240 de milioane de euro.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont
Sursa foto: By Lenka Horavova/Shutterstock