Omid Ghannadi, de profesie arhitect și designer de interior, s-a mutat din Iran în România în timpul adolescenței și a devenit cunoscut printre români când a acceptat un post la emisiunea „Visuri la Cheie”, prezentată de PRO TV. Într-un interviu acordat wall-street.ro, Omid Ghannadi a vorbit despre implicarea statului în susținerea angajaților din domeniul creativ, una aproape inexistentă, cât și despre schimbările pe care autoritățile ar trebui să le facă pentru a susține mai mult acest sector.

Acesta spune că în timpul pandemiei, Guvernul nu a acordat un sprijin suficient de mare pentru angajații din domeniul creativ, comportându-se mai mult ca o „rudă îndepărtată care nu vine în vizită niciodată la familia sa”.

„Până în momentul de față, nu am simțit un sprijin al statului față de artiști nici înainte de perioada pandemiei. Nu a existat un ajutor prin care angajații din domeniul artistic să se simtă protejați de către autorități. Nu sunt în măsură să judec eforturile acestora, dar aș compara statul roman cu mătușa din Statele Unite care nu se întoarce niciodată în țară”, a declarat Omid Ghannadi.

Întrebat cum s-ar putea implica statul în sprijinirea acestui domeniului creativ, Omid spune că autoritățile au alte priorități mai urgente de rezolvat decât susținerea acestei comunități.

„Statul român până să ajungă să mă ajute pe mine ar trebui să pună bazele educației. Autoritățile au alte priorități pe care ar trebui sa le rezolve înainte de a ajuta angajații din domeniul creativ. Reprezentanții Guvernului ar trebui să se implice paralel”, precizează arhitectul.

Omid consideră însă că statul s-ar putea apropia de artiști prin lansarea unor platforme care le vor permite atât angajaților cât și autorităților să comunice mai bine și mai rapid astfel încât Guvernul să identifice adevăratele nevoi ale actorilor din piață.

România este noua destinație pentru designul de interior

Omid spune că noua generație de arhitecți și designeri de interior este una promițătoare, tinerii sunt mult mai doritori de a-și demonstra calitățile și creativitatea.

„Față de generația nouă, noi suntem puțin mai cumpătați. Îmi place mult dinamismul și flexibilitatea tinerilor care au încredere în ei și cred că totul este posibil. Aceștia reușesc să se descurce în aproape orice situație și sunt mult mai îndemânatici. Văd energie, entuziasm și o capacitate de stocare a informațiilor foarte mare”, spune el.

În ceea ce privește designul de interior din România, acesta este de părere că țara noastră este noua destinație pentru această meserie și există încă foarte mult potențial.

„Piața va crește în continuare. Noi învățăm din experiența acelor țări mult mai dezvoltate ca noi și vom deveni tot mai buni, mai capabili. Designul de interior va deveni din ce în ce mai benefic financiar și pentru cei care îl practică. Probabil că doar o criză economică de mari dimensiuni ar putea încetini creșterea acestui sector”, concluzionează Omid Ghannadi.

Pandemia, benefică pentru unii artiști

Pandemia a afectat o mulțime de domenii, printre care și cele artistice. La fel ca în majoritatea business-urilor, Omid spune că principalele provocări cu care s-au confruntat arhitecții și designerii au fost de ordinul financiar, însă, în același timp, pandemia a fost o perioadă benefică pentru a se concentra mai mult asupra ideilor creative.

„Pentru o parte din lumea artistică, pandemia s-a tradus într-un beneficiu. Pe de altă parte, sunt convins că au existat și segmente din domeniul creativ care au suferit foarte mult în această perioadă (muzicieni, actori, organizatori de evenimente)”, precizează Omid.

Acesta este de părere că deși a trecut aproximativ un an și jumătate de la izbucnirea pandemiei, lucrurile nu s-au pus încă pe picioare, nu au revenit la aceeași situație ca înainte de COVID.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri