In primele sase luni din 2008, paginile publicitare destinate industriei automobilistice au scazut cu 21,3%, iar cele care au facut referiri la segmentul tehnologic, cu 17,5%.
In ciuda scaderii dramatice a publicitatii din paginile revistelor, totusi, acestea se situeaza pe o pozitie mai buna comparativ cu ziarele, unde sunt prognozate scaderi de 10% in acest an.
Analistii si oficialii industriei in cauza sustin faptul ca, desi nivelul economic este asemanator in ambele sectoare de media, revistele nu au fost lovite serios de cresterea spatiului online, precum si de numarul mare de cititori din aceasta zona a pietei sau de multimea de advertiseri care exploreaza mediul interactiv, asa cum au fost afectate ziarele.
Reclamele realizate la bunurile si serviciile de lux obtin cele mai promitatoare rezultate de cativa ani incoace, mai ales datorita faptului ca a crescut numarul editiilor de moda, decoratiuni interioare si de calatorii, cum sunt Harper's Bazaar, Vogue, Architectural Digest sau National Geographic Traveler, precum si numarul paginilor dedicate publicitatii.
De cealalta parte, revistele de stiri si cateva reviste de business au fost puternic lovite de nivelul scazut al publicitatii.
Paginile publicitare au scazut in prima jumatate a anului cu 21,1% in revista Time, Newsweek cu 22,4%, BusinessWeek a coborat cu 14,8%, iar Forbes si The Week cu 12,6 si, respectiv, 12,2%, conform studiului citat de New York Times.
Cateva reviste cu circularitate mare, inclusiv anumite reviste pentru femei, au suferit cele mai dure scaderi pe segmentul publicitar din cadrul publicatiei lor. Astfel, Reader's Digest, Cosmopolitan, Ladies' Home Journal si Family Circle au scazut cu mai bine de 14 procente.
Totusi, chiar si in categoriile puternic afectate de aceasta cauza, anumite reviste de succes, cum sunt Fortune si The Economist, au postat castiguri mici.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: