Campaniile sociale menite sa sensibilizeze opinia publica asupra problemelor cu care se confrunta societatea au un impact scazut in randul populatiei pentru ca peste 90% din spoturile publicitare sunt negative, sustin reprezentantii ONG-urilor afiliate Cartel ALFA.
"Foarte multe spoturi sociale sunt ca niste filme horror ce isi propun sa socheze si sa sperie in loc sa previna producerea unui eveniment nedorit. Pentru a va face o idee legata de efectele negative pe care le au acestea imaginati-va ce simte o persoana cu handicap cand vede la televizor un film in care este prezentat un tanar, in scaun cu rotile, care isi petrece ziua de nastere de unul singur? Mesajul spotului era sa atraga atentia asupra marginalizarii acestor persoane si a adus de fapt un afront persoanelor cu handicap intrucat si acesti oameni au prieteni si familie", a explicat, potrivit NewsIn, presedintele Fundatiei pentru Integrarea si Orientarea Socio-Profesionala a Tinerilor Handicapati - Licinium, Cosmin Jurcan.

Acesta sustine ca romanii resping instinctual mesajele spoturilor sociale negative pentru ca nu se pot asocia cu persoana negativa prezentata in clipul publicitar.

"O persoana care vede la TV campania de prevenire a accidentelor rutiere unde este aratat un barbat care isi pune familia in saci de plastic nu se va pune niciodata in postura unui criminal. Cum ar putea face el legatura intre alcool, viteza la volan si accidente?", se intreaba ironic presedintele executiv al sindicatului Profesionistilor din Industria de Divertisment - ARTIS, Cristian Prisecaru.

Actorul sustine ca, desi agentiile de publicitate castiga foarte multe premii in strainatate, impactul difuzarii acestor clipuri in randul opiniei publice din Romania este foarte mic.

Reprezentantii organizatiilor non-guvernamentale (ONG) solicita agentiilor de publicitate sa renunte la abordarea negativa a spoturilor sociale si le propun producatorilor de clipuri ca inainte de producerea spoturilor sa consulte experti din cadrul fundatiilor non-profit specializate, pentru cresterea impactului campaniilor in randul populatiei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri