Comisia Europeana va supune atentiei parlamentului de la Strasbourg o serie de reglementari menite sa asigure o permisivitate mai mare in audiovizualul comunitar, care functioneaza dupa reguli depasite de vremuri. Printre modificarile prevazute de proiectul de reforma se numara abolirea limitei de 20% de publicitate/ziua de transmisie si faptul ca televiziunile vor scapa de restrictiile referitoare la incadrarea spoturilor publicitare in emisiuni.
In momentul in care Romania va adera la Uniunea Europeana, orice portite prin care posturile de televiziune din tara incearca sa ocoleasca reglementarile nationale in domeniul audiovizual se vor inchide, iar respectivele canale vor fi nevoite sa se supuna legislatiei comunitare. Norocul lor este ca, din multe puncte de vedere, legea europeana va fi mai permisiva decat in ultimii 16 ani, conform unui plan de reforma anuntat de Comisia de la Bruxelles.
Mai precis, este vorba despre Directiva Televiziunea fara Frontiere a Consiliului European din 3 octombrie 1989, privind desfasurarea activitatilor de difuzare a programelor de televiziune, care stabileste regulile de transmisie pentru televiziunile din spatiul comunitar. Potrivit comisarului european pentru media, Viviane Reding, citata de presa internationala, aceasta directiva urmeaza sa fie modificata, in sensul stabilirii unui set comun de reglementari pentru piata TV si a transmisiilor wireless, anume cele prin telefonie mobila si Internet.

Motivul - restrictiile impuse in prezent in domeniul publicitatii sunt considerate prea dure pentru situatia actuala de pe piata televiziunii, iar Internetul si telefonia mobila trebuie incurajate sa-si dezvolte serviciile, inclusiv in domeniul media, potrivit actualei Comisii de la Bruxelles.

Alte reguli pentru publicitate

Planurile de reforma prefatate la inceputul acestei luni urmeaza sa fie prezentate oficial, in varianta finala, la sfarsitul anului in curs. Ele propun o serie de schimbari substantiale pentru operatorii de televiziune, obisnuiti cu actualele reguli de limitare a volumului de publicitate in programele oferite. Astfel, limita de 20% de publicitate/zi de transmisie urmeaza sa fie inlocuita cu plafoane maxime stabilite in functie de orele zilei.
In plus, televiziunile vor scapa de o serie de restrictii privind incadrarea publicitatii in emisiuni, avand in vedere ca directiva mentionata a fost conceputa in urma cu mai bine de un deceniu si jumatate, intr-o vreme in care televiziunile publice dominau inca piata europeana.

Aceste schimbari sunt rezultatul presiunilor exercitate de autoritatile de profil din statele membre, potrivit carora legislatia comunitara trebuie schimbata intr-un moment in care diferentele dintre televiziunea traditionala si televiziunea prin Internet incep sa dispara, pe masura ce tehnologiile evolueaza.

Urmatorii pe lista: radiourile si Internetul

De altfel, schimbarile fac parte dintr-o strategie mai ampla a Comisiei Europene, ce urmareste intarirea economiei digitale europene, menita sa foloseasca tehnologia informatiei pentru accelerarea cresterii economice in UE. Si aceasta in conditiile in care, potrivit Financial Times, un sfert din cresterea PIB-ului comunitar se datoreaza evolutiilor de pe piata IT.
In acest sens, strategia vizeaza si sporirea cu 50% a conexiunilor broadband pe continent, pana in 2010, pentru a compensa pierderile investitionale inregistrate de UE in domeniu, in fata altor state, in frunte cu Japonia si Coreea de Nord. Tot in 2005 urmeaza sa fie conturat si un program de reformare a accesului la spectrul radio, pentru a raspunde cererii in crestere din partea serviciilor wireless.
Cat priveste folosirea Internetului si a serviciilor de telefonie mobila ca mijloace de informare in masa, alinierea la standardele impuse televiziunii va elimina multe probleme pentru operatori, care in prezent sunt obligati sa respecte legi nationale fragmentate, de la cele privind drepturile omului la cele legate de securitate sau de piata publicitara. Conform noilor propu-
neri, acesti furnizori de informatie se vor supune unui singur set de reglementari - cele legate de media electronica - din fiecare stat membru in parte.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri