Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) a incheiat cu agentiile membre un Protocol de sustinere si implementare a Ghidului oficial de organizare a pitch-urilor, lansat in urma cu cateva luni.
Daca Ghidul este un instrument menit sa creasca corectitudinea si transparenta proceselor de pitch, Protocolul reprezinta un document de completare si consolidare a Ghidului.

El functioneaza ca un angajament de bune practici prin care cele 27 de agentii care au aderat convin sa urmeze recomandarile Ghidului de pitch precum: existenta a maximum 6 agentii pe lista de inceput si a 3-4 pe short list, livrarea unui brief clar, a unor criterii precise de evaluare sau stabilirea unui desfasurator temporal si a unor sesiuni de debriefing; de asemenea, sa anunte conducerea UAPR de fiecare data cand sunt invitate la un pitch care incalca aceste recomandari si sa propuna clientilor incheierea unui acord de confidentialitate mai ales in cazurile in care se pune problema protejarii drepturilor de autor.

UAPR va interveni atat in situatiile in care agentiile reclama nerespectarea de catre clienti a principiilor din Ghidul de pitch cat si in cazurile in care agentiile se abat de la responsabilitatile asumate prin semnarea Protocolului.

Protocolul ia in considerare si problema mult disputatului comision de pitch, recunoscand legitimitatea acestuia. Documentul propune ca acesta sa aiba o valoare fixa de 4000 lei. UAPR recomanda agentiilor sa solicite aceasta taxa atunci cand sunt invitate sa participe – dupa selectia pe baza de credentials – la pitch-uri cu mai mult de 5 agentii sau atunci cand proiectul implica costuri si resurse deosebite.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Antenele reduc temporar salariile cu 20% și suspendă parte din angajați
Setari Cookie-uri