Adrian Sarbu, directorul executuv al grupului Central European Media Enterprises (CME), estimeaza ca preturile reclamelor TV vor reincepe sa creasca in a doua jumatate a anului, dupa ce industria de profil a atins punctul maxim al crizei financiare in primul trimestru din 2010, informeaza Bloomberg.
“Exista semnale care arata o imbunatatire a situatiei in piata, preturile pentru reclamele TV putand incepe sa creasca din nou in a doua jumatate a anului”, spune Adrian Sarbu, subliniind faptul ca CME “a continuat sa isi sustina clientii prin pachete promotionale si alte stimulente”.

Activitatea CME a fost influentata de declinul de 30% din industria de publicitate TV in 2009. Pierderile provocate de recesiune vor fi recuperate pana in 2012

Veniturile din publicitate ale CME in primul trimestru au ramas “slabe” in majoritatea pietelor in care activeaza. Potrivit lui Sarbu, Slovenia si Croatia au avut o evolutie mai buna comparativ cu aceeasi perioada din 2009.

CME detine posturi de televiziune in Cehia, Romania, Croatia, Slovenia, Slovacia si Bulgaria. Grupul observa o “tendinta ascendenta” pentru publicitatea TV in al doilea trimestru comparativ cu primele trei luni ale anului. Cehia, cea mai mare piata pentru afacerile CME, ar putea avea o performanta “rezonabila”, spune Sarbu.

Preturile reclamelor, care au atins varful in regiune in anul 2008, s-ar putea reintoarce la nivelurile inregistrate inainte de criza economica in 2011.

CME opereaza statii de televiziune in sase tari din Europa Centrala si de Est, cu o audienta totala de aproximativ 97 de milioane de persoane. Grupul detine televiziuni in state precum Croatia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Galaxie Sport), Romania (Pro TV, Pro TV International, Acasa TV, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania), Slovacia (TV Markíza, Galaxie Sport), Slovenia (Pop TV, Kanal A).

Compania Pro TV, parte a Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 176,5 milioane dolari, in scadere fata de cele 274,6 milioane dolari raportate in 2008.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri