Noua din zece utilizatori de internet fix din Romania folosesc internetul de acasa pentru a cauta informatii, a citi stiri si pentru a fi la curent cu diverse evenimente, in timp ce 77% dintre acestia il folosesc pentru a accesa retele de socializare, potrivit unui studiu de piata realizat de ANCOM.

Scopurile pentru care este utilizat internetul fix in gospodarie pot fi clasificate in patru categorii: informare, comunicare, activitati recreative si tranzactii electronice. Pe langa nevoia de informare, utilizatorii din Romania acceseaza internetul fix de acasa pentru comunicare, 75% dintre respondenti comunicand cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre acestia prin schimbul de e-mailuri, se arata in studiul Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) citat de Mediafax.

Activitatile recreative reprezinta a treia categorie intre interesele utilizatorilor de internet fix de acasa, dupa cum arata 61% dintre respondenti care urmaresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar si 52% dintre cei chestionati care declara ca acceseaza internetul fix de acasa pentru a juca jocuri online. In schimb, studiul arata ca mai putini romani folosesc de acasa internetul fix pentru a face cumparaturi online (39%), precum si pentru a face tranzactii bancare sau pentru a plati facturi prin Internet Banking (22%).

In ceea ce priveste frecventa de utilizare, un roman foloseste internetul fix de acasa, in medie, 24 de zile pe luna, noteaza ANCOM. Aproape trei sferturi dintre respondenti il acceseaza zilnic sau aproape zilnic (90% in cazul tinerilor intre 16-24 ani), in timp ce 16% declara ca il folosesc de 2-3 ori pe saptamana, iar 4% o data pe saptamana.

Internetul fix este accesat de acasa de obicei de pe un computer personal, 72% dintre romani utilizand un calculator/desktop, 61% laptop/netbook, in timp ce 43% acceseaza acest serviciu de pe smartphone si 32% de pe tableta. Un alt dispozitiv prin intermediul caruia utilizatorii casnici au inceput sa acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate in 9% dintre gospodarii. Atunci cand isi aleg o conexiune la internet, principalul criteriu de care utilizatorii tin cont este cel financiar, pentru 66% dintre romani fiind important pretul abonamentului, in timp ce 62% dintre ei sunt interesati de stabilitatea conexiunii, iar 48% de vitezele maxime de transfer oferite de furnizor.

ANCOM noteaza ca pentru a identifica furnizorii de internet fix care raspund cel mai bine nevoilor proprii de comunicare, toti utilizatorii au la dispozitie doua instrumente create de Autoritate, respectiv Veritel.ro, aplicatia prin care pot compara toate tarifele de internet fix disponibile pe piata in acest moment, si Netograf.ro, site-ul unde pot masura si compara vitezele de transfer ale tuturor furnizorilor de internet fix din Romania.

Studiul de piata despre utilizarea de acasa a serviciilor de internet fix in randul populatiei Romaniei a fost realizat pentru ANCOM de Mercury Research si a fost folosit de Autoritate in analizele de piata derulate cu scopul de a evalua nivelul de concurenta pe piata cu amanuntul a serviciilor de acces la internet in banda larga la puncte fixe. Cercetarea a fost realizata in perioada octombrie-noiembrie 2014, pe un esantion de 1.469 de persoane care au si folosesc conexiune de internet acasa, reprezentativ la nivel national pentru populatia cu varsta de peste 16 ani. Marja de eroare este de ±2,6%, la un nivel de incredere de 95%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri