După ce criza de coronavirus a ”spulberat” industria de medicină stomatologică, au rămas deschise pentru urgențe doar clinicile și cabinetele care au putut și și-au dorit să îndeplinească condiții extrem de stricte impuse de autorități. Ionuţ Leahu, fondatorul lanţului de clinici stomatologice Dr. Leahu, a vorbit pentru wall-street.ro despre modul în care şi-a desfăşurat activitatea în perioada pandemiei, dar şi despre noile măsuri de igienă din cadrul cabinetelor stomatologice. Antreprenorul spune că nu va majora prețurile pe fondul pandemiei de coronavirus, asta și pentru că a anticipat criza de consumabile și și-a făcut stocuri pentru tot anul.

Clinicile Dentare Dr.Leahu au fost deschise pentru urgențe în aceste două luni în toate orașele în care sunt prezenți.

”În București, după data de 15 mai, deschidem treptat toate celelalte clinici. Programul de lucru este de luni până vineri, de la 9.00 la 21.00, iar sâmbăta vom acoperi urgențele”, spune Ionuț Leahu, precizând în același timp că el și colegii săi și-au asumat un volum mare de lucru în perioada următoare întrucât sunt multe programări făcute din timp.

Măsurile pe care Clinicile Dr. Leahu le-a aplicat în perioada de izolare pentru urgențe vor rămâne ca standard de lucru, explică Ionuț Leahu: triajul telefonic și la intrarea în clinică, însoțit de măsurarea temperaturii, primirea în clinică doar pe baza programării realizate anterior, respectarea pauzelor dintre programări pentru dezinfecția spațiilor și pentru ca pacienții să nu se întâlnească în sălile de așteptare, utilizarea lămpii UV, nebulizarea la final de program, utilizarea echipamentului special pentru personal (combinezoane, măști, scuturi etc.).

Te poate interesa și: Povestea unei reușite. Ionuț Leahu vrea să își ducă business-ul peste hotare și sa se listeze la BVB în șase ani

În ceea ce privește cabinetele, avem lămpi cu raze ultraviolete care distrug orice tip de virus în doar câteva minute. Cabinetele sunt complet și corect dezinfectate înaintea și după realizarea tratamentelor. Dezinfectarea totală a cabinetelor este o obișnuință pentru noi. Lampa cu raze ultraviolete nu este ceva nou, aceasta este o dotare standard a tuturor cabinetelor, mai ales în acelea în care se produc aerosoli, ori în cele destinate intervențiilor chirurgicale

Ionuț Leahu - CEO Clinicile Dr. Leahu

De asemenea, pentru protecția pacienților și a echipelor medicale, a fost prelungită perioada de desfășurare a activităților de dezinfectare.

Antreprenorul spune că medicii au fost instruiți și învățati încă de la bun început, din facultate, cum să se protejeze în activitatea desfășurată: ”Ceea ce am observat odată ce a apărut această criză și odată ce a apărut acest virus nou, este că se comunică foarte mult despre importanța igienei. Am lucrat mereu cu mijloace de protecție, suntem obișnuiți să lucrăm cu scut facial care este foarte important, pentru că știm că aerosolii pot pătrunde și în ochi, iar picăturile de salivă contaminate, în cazul în care chiar avem un pacient contaminat care trece de screening, ne pot afecta foarte mult. Cu echipamentele de protecție utilizate de noi în mod constant, suntem foarte bine protejați”, precizează acesta.

Citește și: Tratamentele și vaccinul împotriva COVID-19 ar trebui să ne aducă normalitatea mult dorită

În cadrul intervențiilor chirurgicale, medicii clinicilor folosesc halate de unică folosință, care sunt apoi aruncate în spații speciale pentru materiale contaminate și distruse conform tuturor normelor în vigoare, de către o firmă autorizată pentru a prelua deșeuri medicale.

Acest nou virus, desigur, a creat panică, însă noi trebuie să ne gândim în primul rând la ajutorul pe care îl oferim pacienților noștri atât în această perioadă, cât și după sfârșitul acesteia

Ionuț Leahu - CEO Clinicile Dr. Leahu

Ionuț Leahu spune că nu va majora prețurile pe fondul pandemiei de coronavirus, asta și pentru că a anticipat criza de consumabile și și-a făcut stocuri pentru tot anul.

”Nu avem tarif suplimentar, păstrăm prețurile neschimbate. Sunt două aspecte care influențează decizia noastră. În primul rând, am anticipat criza de consumabile (măști, dezinfectant etc.) și ne-am făcut stocuri pentru tot anul, din timp, încă din luna ianuarie. Un al doilea aspect este avantajul dat de mărimea companiei, întrucât negocierile pentru materiale ne ajută să păstrăm costurile sub control”, arată Leahu.

Cum se desfășoară un consult stomatologic post-COVID

În perioada post-COVID consultul stomatologic va începe de la triajul telefonic, urmat de triajul la sosirea în clinică.

”Am amplasat un cort la intrarea în clinică unde verificăm temperatura, iar pacientul primește dezinfectant, mască și botoși de unică folosință. Pacientul completează un chestionar, astfel încât să ne dăm seama dacă a intrat în contact cu vreun pacient suspect de virus sau dacă, cumva, trebuia să fie în izolare sau în carantină”, explică Leahu.

Vezi si: FOTO Clinica stomatologică pentru micii exploratori. Dr. Ionuț Leahu: Statul nu este bun să construiască infrastructură, dar poate să plătească servicii

Odată ce a trecut prin acest triaj, pacientul este condus direct în cabinet, fără a intra în contact cu alte persoane (nu sunt zone de așteptare în care să se strângă pacienții), unde este preluat de un medic care este echipat din cap până în picioare, astfel încât să scadă la minimum riscul unei expuneri.

Lăsăm o fereastră de timp între programări, pentru a dezinfecta cabinetul, facem o nebulizare cu clor, folosim lămpile cu ultraviolete și în felul acesta putem să ne asigurăm că actul medical este în deplină siguranță

Ionuț Leahu - CEO Clinicile Dr. Leahu

Care sunt riscurile pentru un medic stomatolog

Acest virus este cel mai nou de care se protejează, dar în viața de zi cu zi există o mulțime de alte virusuri, de exemplu, virusul hepatic, HIV sau tuberculoză, spune Ionuț Leahu: ”De aceea, măsurile pe care le-am luat de la început au fost tocmai pentru a proteja pacientul, indiferent de ce virus va apărea în următorii ani”.

Medicul stomatolog spune că ultimii ani confirmă faptul că măsurile luate pănâ acum pentru protecția angajaților și a pacienților funcționează foarte bine. De exemplu, purtarea scutului facial sau folosirea unei digi dentare, pentru a izola gura pacientului și pentru a lucra doar cu dintele infectat, măsuri care s-au dovedit a fi foarte eficiente și împotriva infectării cu acest virus nou.

Dintotdeauna în stomatologie, noi medicii am fost expuși, chiar mai mult decât medicii cu alte specializări, care nu intră în contact direct cu cavitatea orală a pacienților. Întotdeauna, colegii noi au fost surprinși de măsurile de protecție pe care le foloseam. După ani de zile în care noi am utilizat toate mijloacele de protecție existente, am realizat că, de fapt, ne-am pregătit pentru un scenariu mai rău, scenariul din ziua de astăzi, spune Ionuț Leahu.

Clinicile stomatologice, mai puternice în pandemie

După ce această criză a spulberat întreaga industrie, au rămas deschise pentru urgențe doar clinicile și cabinetele care au putut și și-au dorit să îndeplinească condiții extrem de stricte impuse de autorități.

Vezi și: TBI Bank introduce soluția digitală de finanțare și în clinicile dentare Dr. Leahu

Cu siguranța, cine a reușit să arate putere acum, va putea demonstra aceasta și pe viitor. În prezent, sunt deschise 300 de unități din aproape 15.000 la nivel național. Cine a trecut examenul pandemiei, cu siguranță este mai puternic acum

Ionuț Leahu - CEO Clinicile Dr. Leahu

Întrebat despre efectele negative ca urmare a pandemiei de coronavirus, Ionuț Leahu a menționat întreruperea tratamentului stomatologic. La nivel național, pentru 2 luni, pacienții nu au putut să își continue tratamentele începute și aceasta a venit pe fondul unei situații, oricum, dezastruoase. ”Potrivit studiilor recente, jumătate dintre români nu merg la medicul stomatolog”, precicează medicul.

”Problemele se agravează, iar faptul acesta ne-a fost confirmat în discuțiile cu aproximativ 7.000 de pacienți în toată perioada stării de urgență și tratând 2.000 de urgențe în clinicile noastre. Orice amânare legată de sănătate aduce complicații și, automat, costuri mai mari pentru pacienți”.

Vezi și: Ionuț Leahu, CEO Clinicile Dr. Leahu: Ce ne strică cel mai adesea dinții și crește riscul de cancer oral

În ceea ce privește costurile de funcționare, compania spune că a ales să le optimizeze, ”astfel încât să nu transferăm la pacient investițiile noastre pentru materialele de protecție și pentru funcționarea în noul format. Practic, pe lângă suplimentarea măsurilor de protecție, cea mai importantă direcție a noastră a fost protejarea financiară a pacienților”, spune Ionuț Leahu.

Ce ar trebui să facă acum antreprenorii din domeniul stomatologic

Oricine are un business în domeniul stomatologiei trebuie să accepte că trebuie să se schimbe, este de părere Ionuț Leahu.

El spune că noul normal înseamnă norme crescute de siguranță. Înseamnă costuri mai mari de operare și muncă foarte multă în echipă. Într-o industrie dominată de cabinetele cu un singur scaun (85% din cabinetele/clinicile din România), testul pandemiei a arătat că sub 10% dintre antreprenori sunt gata să lucreze în condițiile noi.

”Este timpul să ne unim, să ne asociem pentru a lucra împreună. Așa cum sectorul de medicină generală a reușit, sunt sigur că putem să urmăm și noi exemplul lor”, a conchis acesta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ivona Stog
 Ivona este editor web la wall-street.ro din februarie 2018.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri