Cum poti ajuta victimele incendiului din clubul Colectiv: doneaza 20% din impozitul pe profit al firmei

Tragedia de vineri seara din clubul Colectiv, in care 32 de persoane si-au pierdut viata si alte 150 de persoane au fost ranite, a indoliat intreaga natiune. Toata tara s-a mobilizat sa ajute familiile victimelor, mai multe companii au donat bani, produse alimentare, medicamente sau si-au pus la dispozitie serviciile. Mai mult, pe platformele de fundraising s-au initiat campanii de strangere de fonduri online, unde oamenii au donat diverse sume de bani.

Cea mai recenta campanie de ajutorare a victimelor din Colectiv o reprezinta directionarea a 20% din impozitul pe profit a firmelor din Romania. Orice firma (cu exceptia microintreprinderilor platitoare de impozit pe venit) din Romania poate directiona 20% din impozitul pe profitul anului in curs (dar nu mai mult de 3‰ din cifra de afaceri) catre orice ONG pana pe 31 decembrie 2015.

„Sunt foarte putini cei care cunosc aceasta masura si din pacate colegii mei de breasla (contabili, directori economici, contabili sefi) nu incurajeaza firmele spre sponsorizare”, spune Valentina Saygo, expert contabil.

Directionarea presupune o plata directa catre ONG-ul ales pe baza unui contract de sponsorizare, si nu catre ANAF. Acest ONG poate fi unul dintre cele care sprijina victimele incendiului din clubul Colectiv, printre care Asociatia „Daruieste Viata”, Fundatia „Mereu Aproape” , Fundatia „Estuar „ sau Crucea Rosie.

Pentru ca suma sa fie deductibila, conditiile sunt urmatoarele:

Citeste si:
FILME | Cine sunt câștigătorii premiilor BAFTA
FILME | Cine sunt...
  • Plata sa fie facuta catre un ONG
  • Suma sa nu fie mai mare de 20% din impozitul pe profit
  • Suma sa nu depaseasca 3‰ din cifra de afaceri
  • Plata sa fie facuta pana la 31 decembrie a anului fiscal in curs
  • Sa fie semnat un contract de sponsorizare cu ONG-ul ales

Mai multe informatii se gasesc pe www.medium.com.

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri