Regiunea Nord-Est a Romaniei are cei mai multi kilometri de drumuri pietruite si de pamant, judetele Botosani, Iasi, Suceava si Vaslui raportand printre cele mai mari valori in ceea ce priveste starea precara a drumurilor, potrivit datelor publicate intr-un raport al Institutului National de Statistica (INS).

Pe regiuni, cele mai multe drumuri de pamant sunt in Nord-Estul Romaniei (1.843 de kilometri), in Sud-Est (1.832), Nord-Vest (1.738), Centru (1.558) si Vest (1.397). Cele mai putine drumuri de pamant sunt in Sud-Vestul Olteniei (825) si in Sudul Munteniei (878). Regiunea Bucuresti-Ilfov are doar 17 kilometri de drumuri de pamant.

Primul loc in clasamentul judetelor cu cele mai multe drumuri de pamant il ocupa Alba, cu 747 de kilometri de drumuri de pamant, fiind urmat de Bihor (626), Hunedoara (605), Buzau (585), Timis (530), Vaslui (501) si Botosani (423).

Judetele cu cei mai putini kilometri de drumuri de pamant sunt urmatoarele: Covasna (31), Caras-Severin (47), Dambovita (68), Giurgiu (69), Mehedinti (72) si Neamt (99).

Judetul Timis are 530 de kilometri de drumuri de pamant si 264 de kilometri de drumuri pietruite, iar vicepresedintele Consiliului Judetean Timis, Traian Stancu, sustine ca drumurile de pamant nu sunt circulate si sunt doar scurtaturi intre anumite localitati.

„Din acei 500 de km - nu pot sa confirm ca sunt 500 - sunt ori drumuri agricole, ori drumuri care fac legatura intre diferite sate si nu sunt folosite. Practic, acum se fac drumuri intre doua localitati care mai scurteaza cativa kilometri pe anumite zone. Acele drumuri leaga anumite localitati, care, la randul lor, sunt legate cu asfalt intre ele. Ca sa nu mai treaca prin centrul de comuna, ar fi o scurtatura peste camp, cum zice romanul. Nu avem drumuri de pamant cu trafic pe ele, asta e realitatea”, spune consilierul judetean din partea ALDE.

Mai mult, Traian Stancu sustine ca starea drumurilor judetene este una buna, superioara Serbiei si chiar Ungariei: „Noi, acum, nu avem nici un centru de comuna sau sat neasfaltat vizavi de resedinta de judet. Drumurile sunt intr-o stare buna - chiar daca au inceput acum sa se refaca unele dintre ele - dar nu avem o problema, zic eu, cu drumurile noastre judetene. Eu cred ca sunt mai bune decat cele din Serbia si chiar si cele din Ungaria, referitor la cele judetene. Nu stam rau la capitolul drumuri”, a adaugat consilierul.

Cei mai multi kilometri de drumuri pietruite sunt in Nord-Estul tarii (4.895), regiune urmata, la mare distanta de Nord-Vest (2.805), Centru (2.679), Sud-Muntenia (2.647), Sud-Vest Oltenia (2.466), Vest (2.288) si Sud-Est (2.229). Bucuresti-Ilfov are 28 de kilometri de drumuri pietruite.

In ceea ce priveste judetele cu cei mai multi kilometri de drumuri pietruite, podiumul il ocupa judetele Arges (1.369 de kilometri), Hunedoara (1.060) si Iasi (937). Mentiunile sunt revendicate de Suceava (913), Bacau (810), Bihor (809) si Botosani (805).

La polul opus, judetele care au cei mai putini kilometri de drumuri pietruite sunt: Teleorman (140 de kilometri), Ialomita (158), Giurgiu (175), Covasna (184) si Tulcea (199).

Vaslui are 501 km de drumuri de pamant si 661 de km de drumuri pietruite. Ciprian Trifan, vicepresedintele Consiliului Judetean Vaslui, sustine ca din cei circa o mie de kilometri de drumuri pe care Consiliul ii are in administrare, doar 150 de kilometri sunt de pamant, in timp ce restul de pana la 500 intra in administratia comunelor.

„Din cei aproximativ 940 de kilometri, noi mai avem circa 150 de kilometri de pamant. (...) Ceilalti nu sunt in administrarea noastra, sunt in administrarea fiecarei comune, conform autonomiei locale. Romania e asa cum este, mai avem mult de lucru pana sa ajungem intr-un punct cat de cat bun. Cei 500 de km ii impartim cu totii, dar gradul meu de implicare este doar pe linia de kilometri de drumuri judetene”, explica Ciprian Trif.

„Avem o serie de drumuri pe care le asfaltam pe Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL) si pe care le receptionam anul acesta si alti 102 kilometri, pe care ii avem semnati ca finantare si care sunt prinsi la licitatie pe PNDL 2, plus 82 de kilometri pe Programul Operational Regional (POR), pe un drum strategic”, adauga Trif.

La nivel national, din punctul de vedere al tipului de acoperamant, structura retelei de drumuri publice inregistra: 34.900 de kilometri de drumuri modernizate (40,5%), 21.074 de kilometri de drumuri cu imbracaminti usoare rutiere (24,5%) si 30.125 km de drumuri pietruite si de pamant (24,5%).

Sursa foto: Olaf Schulz / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri