Vom vorbi astazi despre toate aceste lucruri, folosind studii recente ale unor analisti importanti, precum Nielsen//NetRatings Data, comScore, Deloitte & Touche, Zenprise si altii. Vom compara traficul Yahoo.com cu traficul cumulat al tuturor website-urilor romānesti. Vom afla care este cosmarul unui administrator de e-mail-uri dintr-o companie medie sau mare.

Toate aceste exemple au menirea de a demonstra ca, u-neori, cifrele ne ajuta sa vedem cu adevarat lumea īn care alegem sa facem afaceri. Īn cazul nostru, Internetul modern.

Europenii vorbesc si demisioneaza

Potrivit unui studiu comScore, īncepānd cu luna februarie 2006, europenii i-au depasit pe americani la numarul de utilizatori ai serviciilor de mesagerie instant (MSN Messenger, Yahoo! Messenger, Skype etc.). Īn fruntea clasamentului stau de multa vreme utilizatorii de Internet din America Latina, care folosesc īn proportie de peste doua treimi astfel de sisteme de comunicatie.

Acelasi studiu releva faptul ca o treime din utilizatorii europeni de Internet au vizitat, īn martie 2006, website-uri dedicate dezvoltarii profesionale si gasirii unui loc de munca. Īn sapte (Norvegia, Suedia, Franta, Danemarca, Belgia, Olanda, Marea Britanie) din cele cincisprezece state europene unde a fost derulat studiul comScore, peste 40% din utilizatorii de Internet au vizitat un website dedicat gasirii unor alte joburi.

Īn martie 2006, cele mai vizitate website-uri europene dedicate joburilor sunt: Monster (peste 8 milioane utilizatori unici), Bundesagentur für Arbeit (4 milioane utilizatori unici), ANPE Sites si Stepstone (3,5 milioane), Totaljobs.com (2 milioane).

Romānia nu a intrat, din pacate, īn rāndul tarilor analizate de acest studiu. Din cifrele furnizate de Trafic.ro, cel putin unul dintre website-urile romānesti ar putea fi inclus īn primele 10 website-uri de profil din Europa. Ejobs.ro a īnregistrat peste un milion de vizitatori īn martie 2006 si este website-ul prin care mari companii din strainatate (Google Inc., Microsoft etc.) au ales sa-si recruteze personal pentru Romānia.

Yahoo! bate suta

comScore a dat publicitatii recent o lista a celor mai bogate proprietati media din toate timpurile. Astfel, in privinta numarului de utilizatori unici care au accesat un website de la īnfiintarea acestuia, conduc website-urile MSN.com-Microsoft.com, cu 538.6 milioane de utilizatori unici, Google.com, cu 495.8 milioane de utilizatori si Yahoo!, cu 480.2 milioane de utilizatori.

Īn aprilie 2006, Microsoft.com, MSN.com si Google.com au primit fiecare peste 90 de milioane de vizitatori unici, potrivit unui studiu Nielsen//NetRatings Data. Yahoo! a fost singurul website care a depasit bariera celor 100 de milioane de vizitatori unici. Yahoo! conduce la numarul de afisari ale paginilor sale, cu 137,2 miliarde de afisari, urmat de Google.com, cu 108 miliarde, si MSN.com - Microsoft.com, cu 96,2 miliarde de afisari.

Pentru exemplificare, avānd īn vedere estimarile Trafic.ro pentru saptamāna īn curs, toate website-urile romānesti īnscrise īn acest clasament au avut, cumulat, aproape 28 de milioane de utilizatori unici. Multiplicata empiric la nivelul utilizatorilor unici dintr-o luna, aceasta cifra ne-ar putea spune ca Yahoo!, Microsoft.com, MSN.com si Google.com au avut, fiecare, mai multi utilizatori īn luna aprilie decāt toate website-urile din Romania, reunite.

Convertirea utilizatorului

Folositi des Google.com? Aveti grija pentru ca s-ar putea sa fiti convertiti. Si nu vorbim acum despre o experienta religioasa. Īn limbaj comun, prin „conversie“ īntelegem transformarea vizitatorului unui website īn cumparator al produselor si serviciilor acelui website. Altfel spus, utilizatorii convertiti sunt aceia care s-au decis sa achizitioneze produse de la companiile spre care au fost directionati prin linkurile sponsorizate plasate īn listele de rezultate ale motoarele de cautare.
Potrivit unui studiu WebSideStory īn luna ianuarie 2006, AOL Search (search.aol.com) a generat cele mai bune rate de conversie (6,17%), pentru advertiserii care au ales sa-si faca reclama aici. Website-ul este urmat de MSN.com (6,03%), Yahoo.com (4,07%) si Google.com (3,83%).

De ce aleg oamenii sa achizitioneze produse online? Potrivit unui studiu realizat printre cumparatorii americani de catre Deloitte & Touche īn noiembrie 2005, principalul motiv este comoditatea. Asa spun peste trei sferturi din cei chestionati. Printre celelalte motive regasim, la peste jumatate din cei chestionati: criza de timp, evitarea aglomeratiei, faptul ca pot gasi produse inexistente īn magazine, livrarea gratuita, posibilitatea de comparare a preturilor, preturile mai bune.

Spam si daune colaterale

Īn fiecare zi, se trimit peste 60 de miliarde de e-mail-uri, potrivit unei estimari Deutsche Telekom. Īn general, din totalul e-mail-urilor primite, aproape 60% sunt e-mail-uri comerciale nesolicitate (spam), pentru stergerea carora utilizatorul pierde mai mult de o ora zilnic. Īn unele cazuri, nici chiar e-mail-urile asteptate nu sosesc la destinatie. Acest lucru se datoreaza tehnologiilor tot mai avansate de filtrare si raportare a spamului.

Se īntāmpla deseori ca, pe lānga spam, utilizatorii sa primeasca si alte comunicari comerciale, alerte ori newslettere, pentru care si-au dat anterior permisiunea. Prin clasificarea mesajelor permise drept spam, furnizorii de serivicii de e-mail limiteaza īn mod regulat tranzitul a cel putin 20% din aceste e-mail-uri, arata un studiu al Return Path. Potrivit cifrelor, Gmail.com blocheaza peste o treime din aceste e-mail-uri. MSN.com si Hotmail.com blocheaza, la rāndul lor, 25-30% din mesaje.

De regula, blocarea e-mail-urilor se traduce prin directionarea acestora catre folderele „Junk“, „Bulk“, „Spam“ sau altele similare. Pentru evitarea situatiilor de acest gen, va sfatuim sa le cereti abonatilor dumneavoastra sa adauge adresa de e-mail de la care trimiteti mesajele la Address Book-ul contului de e-mail cu care s-au abonat. Asa scapati de problemele filtrarii comunicarilor dumneavoastra comerciale. Īn alte cazuri īnsa, problemele pot sa apara chiar la echipamentele dumneavoastra si veti avea nevoie de un specialist care sa remedieze problema.

Mai bine la cumparaturi

Asa gandesc cei mai multi administratori ai sistemelor de e-mail din companiile medii si mari cand sunt confruntati cu probleme īn sistemele administrate de ei. Aproape jumatate din ei ar accepta mai degraba o endoscopie (procedura de imagistica medicala extrem de neplacuta) decāt sa fie nevoiti sa determine cauza unei probleme aparute īn sistemul de e-mail. Studiul realizat de Zenprise afirma ca aproape 80% din administratori gasesc diagnosticarea problemelor mai greu de acceptat decāt mersul la cumparaturi cu partenerul de viata. 60% din cei chestionati au raspuns ca dentistul este o alternativa agreabila la diagnosticarea problemelor cu e-mail-ul. Chiar daca ni se par amuzante raspunsurile de mai sus, concluzia studiului are o explicatie rationala.