Banii nu cad din cer, iar atunci cand aveti o idee de afaceri si sunteti in cautarea unei finantari, felul in care va structurati pitch-ul pe care il veti sustine in fata investitorilor e unul dintre principalele aspecte care fac diferenta dintre succes si esec.

Pentru inceput, in momentul in care puneti bazele unui pitch trebuie sa stiti faptul ca acesta trebuie sa aiba un fir narativ cursiv si bine etapizat. Evitati o structura in care sa domine amanuntele irelevante doar pentru a creste continutul prezentarii.

Toate amanuntele relevante ar trebui concentrate intr-o prezentare care sa nu depaseasca trei minute, in care sa precizati problema pe care ati identificat-o, solutia cu care veniti, stadiul in care va aflati si echipa din spatele proiectului vostru. Mai jos aveti 10 aspecte pe care trebuie sa le acoperiti atunci cand faceti un pitch.

1. Viziunea

Un prim slide al prezentarii trebuie sa se concentreze pe viziunea din spatele produsului/serviciului vostru. Explicati cat mai concis intr-o propozitie sau doua ideea voastra fara a va pierde in detalii tehnice.

2. Problema pe care o rezolvati

Faceti-va bine temele inainte si prezentati-le investitorilor problema pe care ati identificat-o in nisa in care activati si explicati-le cine sunt clientii vostri, conform entrepreneur.com.

3. Oportunitatea pe care o aveti

Evidentiati valoarea adaugata pe care o aduceti prin intermediul produsului/serviciului vostru. Prezentati dimensiunea pietei in care activati si cum sperati voi sa va pozitionati in aceasta. Nu ezitati sa adunati cat mai multe date relevante care sa va ajute sa va sustineti prezentarea in aceasta etapa.

cum atragi finantare pitch-uri

sursa foto: Rawpixel.com

4. Solutia

Vorbiti despre specificatiile produselor sau serviciilor voastre si puneti accent pe felul in care acestea sunt diferite fata de optiunile oferite de catre concurenta. Trebuie sa demonstrati ca le oferiti consumatorilor o alternativa unica pentru ceea ce gasesc la competitorii vostri.

5. Modelul de business

Este vital sa clarificati felul in care veti obtine venituri de pe urma produsului sau serviciilor pe care le oferiti. Trebuie sa raspundeti la intrebari precum:

- Cine va plati pentru serviciul/produsul meu?
- Cum se situeaza pretul stabilit de tine in peisajul actual din industrie?
- Oferi servicii/produse premium sau pentru buzunarele tuturor?

6. Validarea ideii si planurile de viitor

Incercati sa prezentati cat mai multe dovezi care sa ateste faptul ca modelul vostru de business este unul functional si ca riscurile sunt mici. Vorbiti-le despre ce ati realizat pana acum, cate comenzi ati avut si feedback-ul pe care l-ati primit de la clienti. Nu omiteti niciun detaliu referitor la felul in care ati testat ideea voastra. Apoi, trasati pasii pe care planuiti sa ii faceti in perioada urmatoare.

7. Marketing si cresterea business-ului

Descrieti planul pe care il aveti pentru a ajunge cat mai usor la clientii vostri. Puneti pe hartie promotiile la care v-ati gandit si conturati o strategie de vanzari cat mai credibila. Explicati-le canalele prin care vreti sa va vindeti produsele/serviciile si de ce le-ati ales.

8. Echipa

Prezentati-le echipa din spatele proiectului vostru si concrentrati-va pe experienta pe care membrii acesteia o au in domeniul respectiv. O descriere cat mai clara a acestora va poate oferi un plus de credibilitate in fata audientei.

9. Partea financiara

Investitorii vor dori sa vada o prognoza robusta a vanzarilor pentru urmatorii trei ani. Acestia isi doresc sa regaseasca in prezentarea voastra informatii despre profit si pierderi, numarul de clienti si alte metrice esentiale. Fiti realistici si asigurati-va ca puteti justifica cifrele prezentate.

10. Cum cereti banii de care aveti nevoie

Dati dovada de hotarare atunci cand vorbiti despre valoarea finantarii pe care vreti sa o atrageti si explicati felul in care acestia vor fi distribuiti in cadrul procesului de dezvoltare a proiectului

Sursa foto: By Matej Kastelic / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri