In prezent, telefonul mobil este de departe cel mai utilizat mijloc de comunicare, de catre mai mult de 90% din populatia Romaniei. In acelasi timp, este tot mai mult detasat de ideea de a fi un simplu terminal GSM si, ca urmare, SMS-ul, MMS-ul si chiar Bluetooth-ul au devenit instrumente de marketing direct folosite de specialistii autohtoni, lucru ce a dus la implementarea ideii de mobile marketing si in Romania.
Telefonul mobil a devenit un real furnizor de multimedia, date si divertisment: de la muzica digitala, video-conferinte, clipuri si filme pana la jocuri video.

Astfel, piata de marketing s-a gandit cum poate fi folosit in scop util atat in beneficiul clientului, cat si al consumatorului. Si de aici pana la nevoia de completare si inovatie, care trebuia adusa in mediul marketing-ului, nu a fost decat un pas, din care a luat nastere denumirea de mobile marketing.

In contextul pietei actuale ar trebui sa existe mai multa deschidere fata de aceasta unealta din marketingul direct, intrucat este mai putin costisitoare, iar feed-back-ul este imediat.

Iar daca pana mai ieri banalul SMS era utilizat doar pentru felicitari sau schimburi de informatii intre prieteni, astazi ar trebui privit ca o buna strategie de marketing, ce poate spori vanzarile si, implicit, profiturile.

Mediile in care s-ar putea spune ca lucrurile stau conform asteptarilor, in ceea ce priveste mobile marketing-ul, sunt companiile de telefonie mobila, insa singura diferenta este aceea ca pentru ele nu este ceva iesit din comun, fiind pe teren propriu. Ele folosesc de foarte mult timp aceasta optiune de a interactiona cu clientii si chiar am putea afirma ca au adus odata cu aparitia lor „unealta” de mobile marketing pe piata romaneasca.

In momentul de fata, SMS-ul si bluetooth-ul sunt cel mai des folosite si cele mai eficiente atunci cand e vorba de promotii sau concursuri care implica automat si castiguri, iar implicarea intr-o mai mica sau mai mare masura, dupa caz, a operatorilor de telefonie este foarte importanta pentru sustinerea si dezvoltarea domeniului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri