Dupa un inceput äa la francaiseö, Akela se aliaza cu TechTeam. Lucian Butnaru a facut in doi ani trecerea de la angajat la angajator. A infiintat Akela impreuna cu un francez, iar sapte ani mai tirziu s-a aliat cu americanii
Primele experiente in industria de software ale lui Lucian Butnaru au inceput in urma cu zece ani. La 18 ani a devenit angajat al unei companii romano-franceze si lucra pentru clienti din Franta. A fost promovat ca Project Manager in cadrul companiei, pozitie care i-a oferit posibilitatea de a invata cum se fac afacerile in acest domeniu.

Doi ani mai tirziu, impreuna cu unul dintre clientii companiei a decis sa aplice modelul externalizarii de servicii software catre Romania si pe cont propriu. äTinind cont ca in perioada 1997-1998 media salariilor din Romania era mult mai mica decit acum, resursele umane erau usor de gasit, iar concurenta in acest domeniu foarte scazuta, am reusit sa pornim afacerea cu investitii mai mult decit rezonabileô, povesteste Butnaru cum a inceput sa devina de la angajat angajator.

Clientii mari au adus milionul de dolari

Au pornit afacerea Akela cu 15.000 de dolari. In prima faza, partenerul francez al lui Butnaru se ocupa de vinzari in Paris, iar tinarul asociat roman avea ca principal obiectiv crearea si coordonarea unei echipe de dezvoltare software care sa satisfaca exigentele clientilor francezi.

In scurt timp, firma Akela a obtinut citeva referinte remarcabile, lucrind pentru clienti ca SNCF, M6, France Telecom, Credit Agricole si BNP. In anul 2000, dupa doi ani si sase luni de activitate, Akela numara 70 de angajati, iar cifra de afaceri ajunsese la aproximativ un milion de dolari.

Recesiunea, motiv de preluare

La sfirsitul anului 2000, piata franceza a fost marcata de o faza de recesiune economica, cu precadere in domeniul IT, motiv pentru care si numarul de clienti din aceasta piata a scazut. äAm indreptat directiile de dezvoltare ale Akela catre restul Europei de Vest si SUA, cit si catre Romania. In scurt timp, am reusit sa dezvoltam un portofoliu de clienti diversificat, devenind independenti de partenerul nostru francezô, isi aminteste Butnaru.

In anul 2002, äavind in vedere lipsa de motivare si implicare a actionarilor franceziô, Butnaru a negociat preluarea pachetului majoritar la Akela. äA fost un moment important in evolutia Akela si a mea personalaô, a marturisit tinarul antreprenor.

Problemele de imagine ale Romaniei

Pina prin 2003, perceptia externa a imaginii de ansamblu a Romaniei a fost de multe ori un impediment in relatiile cu clientii externi, sustine Butnaru. äMulti dintre executivii companiilor-client intrebau: źUnde vreti sa dezvoltam sistemul nostru? In Romania?!╗.

Pe parcurs, mai ales incepind cu 2004, lucrurile s-au ameliorat simtitor, mai ales datorita anuntatei intrari a Romaniei in Uniunea Europeanaô, continua Butnaru. äPe de alta parte, toti clientii nostri erau de acord ca inginerii din Romania sint foarte bine pregatiti si ca au un nivel de creativitate greu de gasit in alte partiô, a completat omul de afaceri.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4605&art=38&cHash=98de1a5133

Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â. ├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri